Pentru a vă deschide un cont într-un Stat Membru U.E. trebuie să prezentaţi un act de identitate valabil şi vi se vor solicita următoarele documente:

• Un act de identitate, carte de identitate sau paşaport;

• O dovadă a adresei;

• În unele cazuri, vi se pot solicita detalii bancare de la banca din ţara de origine pentru a se putea asigura că potenţialul client nu este înregistrat ca rău platnic.

De asemenea, vă puteţi deschide un cont şi prin telefon, dacă această operaţiune este urmată de o confirmare scrisă. Atunci când solicitaţi eliberarea unui card bancar, vi s-ar putea cere să furnizaţi detalii suplimentare, cum ar fi dovezile privind venitul (fluturaşul de salariu sau talonul de pensie). De asemenea, banca v-ar putea cere să depuneţi o sumă fixă în cont ca depozit iniţial.

Cerinţe de bază

Atunci când faceţi o cerere pentru deschiderea unui cont, este posibil ca banca să vă ceară documente cu privire la istoricul dvs. bancar. Este posibil să vă deschideţi un cont în străinătate, chiar dacă aţi fost declarat în stare de faliment în România.

Despre intermediari

Există organizaţii specializate (intermediari) care vă pot ajuta să vă deschideţi un cont în alt Stat Membru al Uniunii Europene. Bineînţeles, aceştia vă vor reprezenta numai dacă îi plătiţi. În mod normal această procedură vă garantează că cerea dvs. este tratată favorabil şi vi se va deschide un cont.

Totuşi, Comisia Europeană a identificat că unii intermediari pot reprezenta o ameninţare pentru interesele consumatorilor.

În cazul în care banca dvs. are filiale externe, aceasta v-ar putea ajuta cu deschiderea unui cont off shore. Adesea aceasta va face ca întregul proces să fie mai ieftin şi mai uşor.

Argumente pro pentru deschiderea unui cont în străinătate

1. Beneficiaţi de o dobândă mai mare pentru contul curent, dacă aceasta nu este oferită în ţara dumneavoastră.
2. Obţineţi o dobândă mai bună pentru un împrumut.
3. Vă diversificaţi investiţiile şi veţi obţine un profit mai mare
4. Puteţi face plasamente de capital sau plăţi (dacă moneda folosită diferă de cea din ţara dvs.)

Care sunt obstacolele pe care le puteţi întâmpina la deschiderea contului ?

1. Bariera lingvistică poate încetini relaţia dvs. cu banca şi vă va împiedica să înţelegeţi contractul pe care îl veţi semna.
2. Distanţa dintre dumneavoastră şi bancă nu este benefică, cu toate că evoluţia internetului îmbunătăţeşte această situaţie.

Trebuie să aflaţi mai multe detalii despre legislaţia naţională şi autorităţile de reglementare, deoarece contractul este reglementat de legea statului în care a fost emis.

De asemenea, trebuie să luaţi în considerare faptul că unele state nu fac parte din zona Euro. Din acest motiv trebuie să dispuneţi de fonduri care să acopere comisioanele de schimb şi riscul de schimb valutar.

Sursa: http://www.protectia-consumatorilor.ro/

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here