Contribuabilii care efectuează sponsorizări potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificările ulterioare, scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente în limita minimă precizată mai jos: 1. 3 la mie din cifra de afaceri; 2. 20% din impozitul pe profit datorat.

Exemplu practic: 

Date din balanţa contabilă a firmei

Venituri din vânzarea mărfurilor

10,000.00

Cheltuieli privind mărfurile

5,000.00

Venituri din prestările de servici

   1,000.00

Cheltuielile de personal

2,000.00

Cheltuieli de sponsorizare

1,000.00

Cheltuieli cu amenzi datorate statului

500.00

Total venituri

11,000.00

Total cheltuieli

8,500.00

Schema de calcul

1) Determinarea rezultatului contabil (profitului contabil) 

Rezultat contabil (profit contabil) = total venituri – total cheltuieli=

2,500.00

2) Determinarea rezultatului fiscal (profit impozabil)

Rezultat fiscal (profit impozabil) = Rezultat contabil – Venituri neimpozabile + Cheltuieli nedeductibile

4,000.00

3) Determinarea impozitului pe profit 

Impozit pe profit = 16% x profit impozabil

640.00

4) Determinarea cheltuielilor de sponsorizare care diminuează impozitul pe profit 

a) suma sponsorizării acordate

1,000.00

b) 3 la mie din cifra de afaceri

   33.00

c) 20% din impozitul pe profit datorat

128.00

d) minim (3 la mie din cifra de afaceri, 20% din impozitul pe profit datorat )   

   33.00

5) Valoarea cu care impozitul pe profit  va fi redusă este de:  

   33.00


Temei legal:

  • Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare şi actele normative emise în aplicarea acestuia;
  • Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificarile şi completările ulterioare şi actele normative emise în aplicarea acesteia.

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here