23 Ianuarie, 2019

Indemnizațiile pentru persoanele cu handicap se vor încasa de la Agențiile de Plăți și Inspecție Socială

Agențiile Teritoriale de Plăți și Inspecție Socială vor prelua achitarea indemnizațiilor și tuturor plăților către persoanele care se încadrează într-un grad de handicap, conform unui proiect de Hotărâre de Guvern, postat în dezbatere publică pe pagina Ministerului Muncii. De asemenea, se prevede ca personalul cu atribuții în acest sens, de la Direcțiile de Asistență Socială din toată țara, să fie preluat de noile autorități cu competențe în domeniu. 

Proiectul prevede procedura de acordare a plăților, precum și situațiile de suspendare sau de încetare a dreptului la prestațiile sociale pentru persoanele cu handicap. 

Procedura de acordare a plăților este prevăzută în Modelul din Anexa nr. 2b și cuprinde:

a)      Datele de identificare privind persoanele încadrate în grad de handicap, precum și, după caz, datele reprezentantului legal al acesteia

b)      Date privind certificatul valid de încadrare în grad de handicap

c)       Date privind decizia validă de acordare/suspendare/modificare/încetare a drepturilor persoanelor cu handicap emisă de directorul executiv al direcției generale,

d)      Date privind modalitatea de plată. 

Actul specifică faptul că toți angajații DGASP-urilor care acordau, până acum, plățile pentru persoanele cu handicap vor fi preluați de agențiile de inspecție social, cu tot cu bugetele aferente salariilor și cheltuielilor instituționale. 

Cazurile de suspendare a plății prestațiilor sociale sunt:

-          expirarea valabilității certificatului de încadrare în grad de handicap,

-          înregistrarea de mandate poștale returnate,

-          modificarea reprezentantului legal al persoanei cu handicap,

-          constatarea de către organele de control abilitate a unor deficiențe în aplicarea criteriilor de încadrare în grad și tip de handicap. 

Cazurile de încetare a dreptului la prestațiile sociale sunt:

-          decesul persoanei cu handicap,

-          încetarea încadrării în grad de handicap sau solicitarea de către persoana cu handicap a neacordării prestațiilor, în condițiile art. 57 alin. (3) din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare. 

Cazurile de modificare a cuantumului sunt considerate cele în care persoana cere încadrarea în alt grad de handicap sau în situația recuperării unor sume acordate necuvenit cu titlu de prestații sociale.

Sursa: Ministerul Muncii

comentarii

Despre autor  ⁄ Traian Dobre

Comentarii

  • Răspunde
    cristiana
    septembrie 26 2018

    buna seara de cand intra in vigoare legea daca noi locuim in ad copaceni trebuie sa ne ducem la giurgiu sau vine tot prin posta multumesc

  • Răspunde
    george
    octombrie 2 2018

    Sa inteleg ca asistenti personali nu vor mai fi angajatii primăriei ?

  • Răspunde
    Dan
    octombrie 9 2018

    Și salariile asistenților personali vor fi plătite de anul viitor tot de ANPIS ce se întâmplă cu contractele de muncă de la Primărie????

  • Răspunde
    Puiu
    octombrie 13 2018

    Suntem în situația în care avem certificat de handicap cu insotitor si primăria refuza sa ne încadreze cu contract de munca. Ce se poate face în acest caz, va rog?

  • Răspunde
    Dora
    octombrie 21 2018

    Sunt insotitor permanent pentru mama mea cu handicap grav permanent, dar primaria a refuzat sa-mi faca angajare si nu numai mie ci tuturor celor aflati in situatia mea…..noi ce putem face?

  • Răspunde
    octombrie 22 2018

    eu nu am primit pensia de handicap luna aceasta o am trecuta pe card unde ma pot adresa

  • Răspunde
    Marius
    noiembrie 6 2018

    Brambureala continua referitor la persoanele cu handicap,guvernul acesta balbait majoreaza tot felul de indemnizatii sociale dar pentru ei persoanele cu handicap nu reprezinta nimic asa ca lasa-i sa astepte ca astia greva nu fac sindicat nu au deci nu pot deranja ei deranjeaza doar pentru ca exista

  • Răspunde
    Raluca
    decembrie 17 2018

    Sunt din Bacau Am un copil cu handicap grav pentru care sunt insotitor. Pana in aceasta luna am primit pensia de handicap in contul bancar in jurul datei de 12. In aceasta luna nu am primit inca banii. Unde trebuie sa ne adresam pentru a vedea care este situatia. Multumesc

  • Răspunde
    ianuarie 8 2019

    Sunt nevăzător certificat de handicap grav și primesc indemnizație de însoțitor care este mult mai mică decât de asistent personal am înțeles ca pot sa fac o cerere la DGASPC județean și pot primi mai multi bani prin AJPIS Miltumesc mult

  • Răspunde
    ianuarie 10 2019

    Da,ca ati preluat plata indemnizatii de handicap se va schimba data virarii lor?eu ii luam pe la jumate lunii.va ramane tot asa?

  • Răspunde
    Maria
    ianuarie 18 2019

    Stau in sector 6 bucuresti unde sa ma pot adresa pt indemnizatia de handicap ?

Scrie un comentariu