Comisarul european pentru Sănătate şi Consumatori, John Dalli, a lansat, marţi, 5 iunie 2012, campania Uniunii Europene “E dreptul tău! Acţionează!”, arată Mediafax. Campania are scopul de a informa consumatorii din România despre drepturile lor în ţară şi în alte state membre.

“Legislaţia comunitară stabileşte drepturi pentru consumatori, dar crearea cadrului legal este doar primul pas spre împuternicirea consumatorilor”, a declarat comisarul european, într-un mesaj video adresat la conferinţa de lansare de la Reprezentanţa Comisiei Europene din Bucureşti. El a adăugat că drepturile consumatorilor din România trebuie cunoscute şi susţinute, pentru ca acestea să funcţioneze în practică.

Potrivit Eurobarometrului realizat în România de către UE, dintre consumatorii cu vârste de 24-39 de ani chestionaţi, 79% doresc să ştie mai multe despre drepturile lor în situaţia în care vor să returneze un produs cumpărat on-line. De asemenea, 78% dintre ei vor să fie mai informaţi despre plăţile pentru creditul contractat care includ costuri suplimentare neprevăzute.

Totodată, 75% din subiecţi caută să afle cât mai multe lucruri în cazul în care pachetul de călătorie diferă substanţial faţă de prezentarea din broşură.

Tot conform Eurobarometrului, 37% din consumatorii români nu au încredere în bănci, 34% privesc cu scepticism agenţiile de turism sau tour-operatorii, iar 27% dintre ei împărtăşesc aceeaşi opinie faţă de operatorii de telefonie.

Potrivit lui Valeriu-Dan Dionisie (reprezentantul Directoratului General pentru Sănătate şi Consumatori din Comisia Europeană), România ocupă primul loc atât la procentajul de consumatori care nu fac plângeri la autorităţile competente când se confruntă cu probleme (59% din cei chestionaţi), cât şi la cel al consumatorilor care sunt de părere că autorităţile române pentru controlul calităţii produselor funcţionează eficient (91% din respondenţi).

Sursa: Mediafax.ro

LEAVE A REPLY

Adaugă comentariu!
Adaugă nume aici