Ţi-ai pierdut/deteriorat sau ţi-a fost furat actul de identitate? Ce documente îţi trebuie pentru unul nou

Alexandru Boiciuc
11 iunie 2013 1 min read
În cazul furtului, pierderii, deteriorării sau distrugerii actului de identitate, conform OUG nr. 97/2005, titularul (sau reprezentatul
În cazul furtului, pierderii, deteriorării sau distrugerii actului de identitate, conform OUG nr. 97/2005, titularul (sau reprezentatul legal al acestuia) este obligat să ceară eliberarea unui act nou în termen de 15 zile.

Pentru această procedură este nevoie de următoarele documente:

• cererea pentru eliberarea actului de identitate;

• actul de identitate şi cartea de alegător (dacă este cazul);

• certificatul de naştere (original + copie);

• certificatul de căsătorie (dacă este cazul) (original + copie);

• hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă (după caz) (original + copie);

• certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate (în cazul soţului supravieţuitor) (original + copie);

• certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani (original + copie);

• documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinta (original + copie);

• dovada eliberată de unitatea de poliţie unde a fost reclamat furtul (dacă este cazul);

• un document emis de instituţii sau autorităţi publice - paşaport, permis de conducere, legitimaţie de serviciu, livret militar, diploma de absolvire a unei instituţii de învăţământ, cu fotografie de dată recentă (original + copie);

• chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate;

• timbru fiscal sau chitanţa reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru.

Noua platformă de informare juridică dezvoltată de Indaco este aici!

După trei decenii de experiență în dezvoltarea soluțiilor juridice, Indaco Systems prezintă lege6.ro, o nouă platformă guvernată de AI, care se auto-îmbunătățește zilnic

lege6 logo