O nouă Ordonanță de Urgență aduce modificări și completări în legislația stării civile. Aceasta extinde termenul pentru finalizarea procesului de digitalizare completă a serviciilor de stare civilă la ambasadele și consulatele României până pe 24 septembrie 2025.
Digitalizarea va fi realizată prin Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC) și conectarea acestuia cu Sistemul Informatic pentru Managementul Serviciilor pentru Cetățeni (SIMISC).
Această măsură este necesară deoarece interconectarea celor două sisteme va fi posibilă doar după ce SIIEASC devine complet funcțional în toate unitățile administrativ-teritoriale din țară.
SIIEASC este o platformă de digitalizare a serviciilor de stare civilă, dezvoltată începând din 2019 și implementată treptat. În 2023, sistemul a fost pus în funcțiune în județul Ilfov, iar în prezent, acesta este funcțional în 40 de județe, urmând ca București și județul Argeș să fie incluse în următoarea fază. De asemenea, sistemul este supus mentenanței pentru a reflecta modificările recente aduse legislației privind actele de stare civilă.
SIIEASC cuprinde cinci platforme interconectate, care oferă servicii digitale pentru înregistrarea și validarea principalelor evenimente din viață: nașterea, căsătoria, divorțul și decesul.
Vezi aici Legea 119/1996
Vezi aici alte articole despre starea civila