OUG nr. 36/2021 modifică mai multe acte normative în sensul posibilității utilizării semnăturii electronice în relațiile de muncă, ocazie cu care se modifică punctual următoarele trei acte normative:
Rapid actualizată, platforma Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, consultarea doctrinei sau informații despre companii.
- Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii;
- Legea nr. 81/2018 privind telemunca;
- Legea nr. 319/2006 privind securitatea și sănătatea în muncă.
- La încheierea contractului individual de muncă sau a eventualelor acte adiționale, părțile pot opta să utilizeze semnătura electronică avansată sau o semnătură electronică calificată însoțită de marcă temporală electronică sau marcă temporală electronică calificată și sigiliu electronic calificat al angajatorului;
- Pe parcursul executării contractului de muncă sau la încetarea contractului individual de muncă, în baza regulamentului intern sau a contractului colectiv de muncă, angajatorul poate opta pentru utilizarea semnăturii electronice aferente documentelor ce trebuie întocmite;
- Contractele individuale de muncă semnate electronic se arhivează de către angajator cu respectarea legislației privind arhivarea electronică, iar la dispoziția organelor de control vor fi puse la dispoziția acestora;
- Forma scrisă a documentelor prevăzută de legislația muncii se consideră îndeplinită dacă documentul este semnat electronic;
- Angajatorul poate comunica instituțiilor publice din domeniul muncii/securității în muncă documente/înscrisuri semnate electronic;
- Angajatorul nu poate obliga salariatul sau persoana supusă selecției în vederea angajării să utilizeze o semnătură electronică;
- În situația în care salariații realizează muncă la domiciliu, aceștia au obligația respectării confidențialității informațiilor și documentelor utilizate în munca la domiciliu.
