Pe data de 5 octombrie, Guvernul a aprobat ordonanţa de urgenţă care reglementează industria jocurilor de noroc:

Ordonanța de urgență privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc, precum și pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 20/2013 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc.

Avându-se în vedere deficitul bugetar înregistrat la sfârșitul lunii iunie și prognoza pentru deficitul bugetar până la sfârșitul anului 2023, precum și multiplele provocări cu care se confruntă țara, cum ar fi starea de război la graniță, criza energetică și alimentară, se propune o majorare a taxelor aplicate operatorilor de jocuri de noroc din România, în conformitate cu standardele Uniunii Europene.

Statul român are dreptul exclusiv de a stabili condițiile de desfășurare, licențiere și autorizare a  activității de jocuri de noroc pe teritoriul său. Acest monopol de stat este motivat prin argumente ce țin de interesul public și de siguranța comunității, dar și de combaterea jocurilor de noroc neautorizate.

Se înființează, pe lângă Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc, o activitate finanțată integral din venituri proprii în conformitate cu prevederile Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare, pentru promovarea respectării principiilor și măsurilor privind jocurile de noroc responsabile social. Veniturile proprii se constituie din contribuțiile organizatorilor jocurilor de noroc licențiați, cu următoarele contribuții anuale:

(a) organizatorii de jocuri de noroc la distanță licențiați din clasa I – 500.000 euro anual;

(b) persoanele juridice implicate direct în domeniul jocurilor de noroc tradiționale și la distanță licențiate din clasa II – 15.000 euro anual;

(c) jocurile la distanță monopol de stat clasa III – 100.000 euro anual;

(d) organizatorii de jocuri de noroc tradiționale licențiați, după cum urmează: pentru jocurile loto – 200.000 euro anual; pentru jocurile de videoloterie – 100 euro pentru fiecare aparat anual;  pentru pariurile mutuale – 50.000 euro anual; pentru pariurile în cotă fixă – 200.000 euro anual;  pentru pariurile în contrapartidă – 100.000 euro anual; pentru jocurile de noroc caracteristice cazinourilor – 4.000 euro anual pentru fiecare masă de joc; pentru jocurile caracteristice clubului de poker – 5.000 euro anual pentru fiecare club etc.

De asemenea, se stabilesc și taxe speciale pentru anumite tipuri de jocuri. De exemplu, 4,5% din venitul pentru videoloterie (VLT) se virează în totalitate la bugetul de stat.

Ordonanța mai prevede înfiinţarea unui registru accesibil online al companiilor şi sediilor, în care se autorizează aceste activităţi.

În final, se impune instituirea unei interdicții privind comercializarea alcoolului în sălile de jocuri de noroc, cu scopul de a proteja jucătorii și persoanele aflate în situații de risc.

Toate aceste măsuri au ca scop asigurarea cadrului legal necesar atingerii obiectivelor strategice naționale:

  • acordarea dreptului de organizare și funcționare a jocurilor de noroc în România;
  • monitorizarea și controlul activităților din domeniul jocurilor de noroc pe teritoriul român;
  • creșterea veniturilor bugetului de stat, în special prin prevenirea și combaterea jocurilor de noroc neautorizate;
  • asigurarea unui climat de legalitate a mediului de afaceri;

îmbunătățirea coordonării, colaborării și a schimbului de informații între instituțiile cu competențe în domeniul evaziunii fiscale, cu accent pe criminalitate economică din sfera jocurilor de noroc.

 

www.lege5.ro

Rapid actualizată, platforma Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, consultarea doctrinei sau informații despre companii. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here