Studiul Comisiei a analizat obiceiurile de navigare pe Internet ale unui număr de 16.000 de consumatori europeni. S-a constatat că o creştere de 10% a click-urilor de pe site-urile cu muzică piratată duce la o creştere de 0,2% a click-urilor de pe site-urile care oferă posibilitatea de a cumpăra legal muzică.
De asemenea, creşterea cu 10% a click-urilor de pe serviciile online de streaming duce la creşterea cu (până la) 0,7% a click-urilor de pe site-urile care oferă posibilitatea de a cumpăra legal muzică.
Studiul a fost făcut pe informaţii din perioada 1 ianuarie 2011 – 31 decembrie 2011 şi a vizat internauţii din Germania, Italia, Franţa, Spania şi Regatul Unit.
Cei doi autori ai cercetării (Luis Aguiar, Bertin Martens) s-au concentrat numai pe sectorul digital al industriei muzicale.
- Studiul Comisiei poate fi consultat în întregime aici (format PDF).
Critici
BBC scrie că Federaţia Internaţională a Industriei Fonografice (International Federation of the Phonographic Industry – IFPI) a criticat studiul Comisiei, despre care a spus că este „defectuos, înşelător şi deconectat de la realitatea comercială”. Punctul de vedere al IFPI-ului este că studiul e bazat pe o privire limitată a pieţei şi e contrazis de multe alte cercetări care confirmă faptul că pirateria are un efect negativ asupra industriei muzicale.
- Reacţia IFPI-ului poate fi consultată în întregime aici (format PDF).
Vrei să fii la curent cu cele mai noi ştiri publicate pe LegeStart.ro? Urmăreşte-ne pe Facebook şi Twitter!