Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) Ionel-Sorin Bălan a declarat săptămâna trecută că platforma privind certificatele digitale COVID, care vor facilita libera circulaţie în Uniunea Europeană, va fi implementată în STS şi că va fi finalizată până la data de 1 iulie 2021. Conform Legii 92/1996 STS este organul central de specialitate, cu personalitate juridică ce controlează și coordonează activitățile în domeniul telecomunicațiilor speciale pentru autoritățile publice din România.

“Suntem în lucru cu aplicaţia de portal şi cu aplicaţia de modificare a certificatelor. Va fi gata clar până la 1 iulie”, a declarat şeful STS la Parlament, unde a fost prezent la şedinţa Comisiilor reunite de apărare.

Platformele informatice dezvoltate pot permite generarea a trei tipuri de certificate:

  • persoane care s-au vaccinat împotriva COVID-19
  • persoane care au trecut prin boală – prezența unui test PCR pozitiv nu foarte îndepărtat
  • absența infectării în acest moment dată de un test PCR negativ

“Se va accesa un portal. Pe acest portal, persoana care doreşte descărcarea unui certificat va furniza câteva date. Aceste date vor fi verificate în sistemele informatice pe care le avem la dispoziţie, respectiv Registrul Naţional de Vaccinare sau Coronaforms, Registrul electronic pentru vaccinare şi aplicaţia Coronaforms pentru celelalte tipuri de certificate.

După aplicarea cererii unuia dintre certificate sau mai multe, persoana care încearcă să intre în posesia unui asemenea certificat va primi în contul personal, înregistrat pe platforma informatică, acest certificat. Acest certificat poate fi ţinut fie în mod electronic, pe telefonul mobil sau pe alt device, poate fi şi printat şi poate fi prezentat autorităţilor, existând, de asemenea, aplicaţie dezvoltată care permite verificarea autenticităţii documentului prezentat, datele respectiv fiind corelate cu datele de identitate din documentele personale”, a explicat directorul STS, citat de Agerpres.

Aşadar, autenticitatea certificatului va fi garantată de un cod QR. Acest cod QR va putea fi scanat la punctul de trecere vamală, iar certificatul va putea fi prezentat atât pe hârtie, cât și pe telefon.

Potrivit declaraţiilor, în momentul de faţă este în lucru un document legislativ care va explica clar modalitatea de utilizare a aplicaţiei. Această aplicaţie este dezvoltată în conformitate cu regulamentul european.

www.lege5.roRapid actualizată, platforma Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, consultarea doctrinei sau informații despre companii.  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here