Azi, 27 august, vor începe primele sesiuni de formare la nivel naţional dedicate celor 8.000 de cadre didactice care vor preda la clasa pregătitoare, se arată într-un comunicat de presă emis de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
Sesiunile de formare se vor axa pe diseminarea informaţiilor necesare activităţilor specifice de la clasa pregătitoare şi vor fi susţinute de cele 194 de cadre didactice formate în cadrul proiectului „Organizarea interdisciplinară a ofertelor de învăţare pentru formarea competenţelor cheie la şcolarii din clasele I-IV” – program de formare continuă de tip „blended learning” pentru cadrele didactice din învăţământul primar”, derulat de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
Potrivit sursei citate, programul de formare continuă pentru cadrele didactice care vor preda la clasa pregătitoare totalizează 134 de ore, dintre care 40 de ore faţă în faţă şi 94 de ore on-line.
Ambele programe sunt acreditate atât pentru formatori (10 credite profesionale transferabile), cât şi pentru cadrele didactice implicate (34 credite profesionale transferabile).
Curriculumul programelor de formare a fost elaborat de Universitatea din Bucureşti şi Softwin (partea de e-learning), parteneri în proiect.
Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea accesului şi a participării cadrelor didactice din învăţământul primar la oportunităţi de formare continuă bazate pe resurse digitale şi pe cursuri de tip blended learning (faţă în faţă + on-line), pentru a susţine formarea de competenţe-cheie la şcolarii mici, prin organizarea interdisciplinară a ofertelor de învăţare, se mai arată în comunicat.
Programul de formare continuă „Organizarea interdisciplinară a ofertelor de învăţare pentru formarea competenţelor cheie la şcolarii din clasele I-IV” – program de formare continuă de tip «blended learning» pentru cadrele didactice din învăţământul primar”, nivel 1 şi nivel 2, are ca public-ţintă formatori care vor fi implicaţi în dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor ce ţin de abordarea interdisciplinară a curriculumului pentru învăţământul primar (clasa pregătitoare şi clasele I-IV) şi cadrele didactice care vor preda la acest nivel.
Sursa: MECTS