Guvernul a adoptat joi, 15 aprilie, un proiect de ordonanță de urgență care prevede eliminarea obligativităii întocmirii fişei postului, a condicii de prezenta si a regulamentului intern pentru microintreprinderile care au mai putin de noua angajati.

Raluca Turcan, ministrul Muncii, a anuntat, la finalul sedintei de guvern din 15 aprilie 2021, ca au fost discutate  în prima lectura doua ordonante de urgenta extrem de importante pentru mediul de afaceri.

Primul proiect de OUG prevede, după cum menţionam mai sus, eliminarea obligativităţii întocmirii fişei postului, a condicii de prezenta şi a regulamentului intern pentru microîntreprinderile care au mai puţin de nouă angajaţi.

Potrivit Ministrului Muncii aceasta OUG va oferi “o gura de oxigen pentru aproximativ 445.000 de microintreprinderi din Romania care în momentul de faţă au sub 9 angajati.”

“Practic, am eliminat o muncă în plus pe care angajatorii pot sa o desfăsoare fie verbal în relaţia cu angajaţii, fie printr-un act scris de mână şi asumat, întrucât vorbim despre întreprinderi mici si mijlocii care au nevoie de flexibilitate în aceste relaţii de muncă”, a declarat ministrul Muncii.

Cel de-al doilea proiect de OUG cuprinde prevederi privind folosirea semnăturii electronice avansată sau calificată, însotita de marca temporală, în încheierea contractelor de muncă, în relaţiile cu instituţiile statului, pentru angajatori sau angajaţi.

„Prin această ordonanţă de urgenţă, am încercat sa simplificăm activităţile în telemunca, ţinand cont de faptul ca în momentul de faţă avem declarate aproximativ 400.000 de contracte cu clauza de telemuncă, comparativ cu 50.000 de contracte existente anul trecut în aceeasi perioada,” a mai declarat ministrul Muncii.

Printre prevederile celei de-a doua OUG se numără:

  1. posibilitatea pregătirii angajaţilor de la distanţă pentru activitatea în telemunca;
  2. posibilitatea să se folosească semnatura electronică în încheierea contractelor de telemuncă.
  3. activitatea de telemuncă, instruirea angajaţilor de către angajatori să prevadă şi obligativitatea angajaţilor de a păstra confidenţialitatea documentelor pe care le manipulează în activitatea de la distanţă.
  4. obligaţia de a arhiva digital contractele de munca şi alte documente elaborate în relaţiile de munca.

www.lege5.roRapid actualizată, platforma Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, consultarea doctrinei sau informații despre companii. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here