Programul serviciilor publice comunitare de eliberare a pașapoartelor revine la normal, după perioada de vară, astfel că sediile din cele două mall-uri, Plaza România și ParkLake își vor înceta activitatea. În perioada de vârf, reprezentată de lunile iulie și august, serviciile publice comunitare de eliberare a pașapoartelor au avut program prelungit de lucru cu publicul.
“Începând cu data de 1 septembrie a.c., programul de lucru cu publicul va reveni la normal, respectiv în intervalul orar 08.30-16.30, de luni până vineri, cu mențiunea că într-una dintre aceste zile ghișeele de primiri și eliberări documente vor funcționa în intervalul 08.30-18.30”, informează Ministerul Afacerilor Interne.
Fiecare serviciu își va stabili ziua din săptămână în care programul va fi prelungit cu 2 ore, peste programul obișnuit de până la 16.30.
Și punctele Trezoreriei Statului din sediile din mall-urile Plaza România și ParkLake din București își vor înceta activitatea începând cu data de 30 septembrie a.c. Astfel, începând cu această data, taxele necesare pentru eliberarea pașapoartelor nu vor mai putea fi plătite în respectivele sedii. Taxele vor putea fi achitate în continuare la sediile de sector ale Trezoreriei Statului, sau la casieriile CEC Bank, prin mandat postal, la orice altă bancă sau prin sistem online de plată.
Autoritățile recomandă atât plata, cât și programarea online pentru eliberarea pașapoartelor, fiind o soluție pentru eliminarea timpului de așteprae la ghișee.
Peste 1.285.000 de pașapoarte au fost eliberate în perioada ianuarie – august 2018, cu 24% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut, se mai arată în comunicatul official al MAI. Cele mai multe cereri depuse în primele 8 luni ale acestui an au fost pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, 958.592, reprezentând o creștere cu 33% față de anul trecut. Numărul cererilor pentru pașapoartele simple temporare a fost de 326.897, însemnând o creștere de 3% față de aceeași perioadă a anului trecut.