Permisul de conducere este eliberat după obţinerea calificativului "Admis" la examenul auto sau la cerere - atunci când se solicită eliberarea unui permis cu o nouă valabilitate administrativă sau a unui duplicat.
Eliberarea unui permis cu o nouă valabilitate administrativă sau a unui duplicat poate fi solicitată la oricare serviciu public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor.
Fişa medicală este obligatorie doar în cazul în care se solicită eliberarea unui permis cu o nouă valabilitate administrativă, indiferent dacă solicitarea se face înainte sau după data expirării permisului.
Cazurile în care nu este necesară fişa medicală sunt cele în care se solicită eliberarea unui duplicat:
- când permisul a fost pierdut;
- când permisul a fost furat;
- când permisul s-a deteriorat;
- dacă titularul permisului şi-a schimbat numele.
În aceste cazuri, pentru eliberarea unui duplicat este nevoie de următoarele:
• cererea-tip;
• actul de identitate al titularului (original + copie) (Notă: Originalul se restituie pe loc);
• dovada plăţii contravalorii permisului de conducere - 68 de lei (se achită la orice unitate CEC);
• permisul de conducere (atunci când este vorba de deteriorarea permisului sau de schimbarea numelui titularului);
• două fotografii color ale titularului, în format 35 x 38,5 mm, de dată recentă (atunci când solicitantul îşi depune cererea la alt serviciu public comunitar decât cel de domiciliu).
Duplicatul va avea aceeaşi valabilitate pe care o avea permisul înlocuit.
Eliberarea unui permis cu o nouă valabilitate administrativă sau a unui duplicat se face fără susţinerea unui nou examen auto.
Notă: La eliberarea unui permis cu o nouă valabilitate, lista actelor necesare este aceeaşi de mai sus, dar se adaugă şi fişa medicală.