Firmele din domeniul Horeca care doresc să se înscrie pentru schema de ajutor de stat mai au termen pana marti, 20 IULIE 2021, ora 20.00, cu posibilitatea prelungirii perioadei de înscriere, aminteşte Ministerul Economiei care a publicat recent lista Q&A (întrebări şi răspunsuri) pe tema înscrierii în schema HoReCa.

Amintim că potrivit Ordinului MEAT nr. 1.019/2021, „timp de 22 zile calendaristice de la demararea înscrierii, până la ora 20,00 a ultimei zile de înscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului”.

Schema Horeca: întrebari şi răspunsuri oficiale ale Ministerului Economiei

  1. Întrebare: Daca în trecut am aplicat pentru o alta masura de ajutor de stat, pot folosi declaratiile emise atunci?Răspuns Ministerul Economiei
    Nu, toate declaratiile trebuie regenerate si semnate electronic, apoi urcate in platforma.
  2. Întrebare:Cum aflu daca o firma se incadreaza in cazul intreprinderilor legate sau nu?Raspuns Ministerul Economiei
    Pentru a se determina daca o firma se incadreaza in categoria intreprinderilor partenere sau legate, folositi „Manualul utilizatorului pentru definitia IMM-urilor”, pe care il puteti descarca aici.
  3. Întrebare:Pot aplica daca la calculul ajutorului de stat am primit eroarea “Societatea nu este eligibila in cadrul programului deoarece cifra de afaceri raportata pe 2020 nu corespunde cu cifra de afaceri declarata la ANAF (0 RON).”?Răspuns Ministerul Economiei
    Da, puteti aplica. Aceasta este doar o avertizare din partea sistemului care apare atunci cand informatia din baza de date ANAF nu este actualizata integral, dar veti putea transmite formularul de inscriere, iar situatia va fi clarificata in perioada de evaluare, prin solicitarea de clarificari.
  4. Întrebare: Este obligatoriu ca raportul de expertiza sa fie semnat atat de expert/auditor cat si de reprezentantul care incarca raportul in aplicatie (administrator sau imputernicit)? Acesta trebuie semnat doar electronic sau trebuie semnat inclusiv olograf si parafat?Răspuns Ministerul Economiei
    Raportul de expertiza trebuie semnat doar electronic, atat de catre expert/auditor, cat si de catre persoana care incarca raportul in aplicatie, fie ca aceasta este reprezentantul legal sau imputernicitul societatii.
  5. Întrebare: La incarcarea raportului de expertiza/audit s-a constatat ca nu se poate incarca decat numarul de carnet al expertului contabil sau al auditorului. Pot fi selectate si societatile de contabilitate/audit?Răspuns Ministerul Economiei
    In cazul in care raportul de expertiza/audit este intocmit de catre o firma, trebuie introdus in aplicatie numarul de carnet al expertului contabil/auditorului, care semneaza din partea firmei.
  6. Întrebare:In cazul restaurantelor, ce introducem in platforma ca documente de autorizare in cazul societatilor care nu au avut nevoie de autorizatie de functionare de la primarie?Răspuns Ministerul Economiei
    Pentru intreprinderile cu coduri CAEN restaurant, trebuie incarcate urmatoarele documente, dupa fiecare caz:

– daca au certificate de clasificare emise de MEAT, vor fi verificate automat de catre sistem.
– daca au autorizatie de functionare, trebuie incarcata autorizatia de functionare.
– daca autorizatia de functionare nu a fost emisa inca de autoritatea locala, este suficienta incarcarea dovezii de plata a acesteia (acordul tacit).
– daca intreprinderea a fost autorizata la terti, trebuie incarcata autorizatia de la DSV.

 

  1. Întrebare: In „Declaratia de ajutoare de stat” se vor trece si ajutoarele obtinute prin Grantul de la Masura 1 sau Grantul de la Masura 2?Răspuns Ministerul Economiei
    Da, orice ajutor de stat incasat trebuie declarat.
  2. Întrebare: Se vor putea introduce in aplicatie activitati neeligibile aferente unor CAEN-uri eligibile?Răspuns Ministerul Economiei
    Se introduce toata suma corespunzatoare CAEN-ului respectiv. In momentul evaluarii, se vor cere clarificari acolo unde exista diferente asupra sumei eligibile intre raportul de audit/expertiza si sumele declarate in aplicatie. Evaluatorul va putea modifica suma ulteriror, conform clarificarilor.
  3. Întrebare: In situatia in care pentru anumite puncte de lucru au lipsit autorizatiile ISU si implicit autorizatia de functionare pentru anul 2020, se pot utiliza alte documente justificative pentru aceste locatii?Răspuns Ministerul Economiei
    Este nevoie de autorizatia de functionare sau, pentru situatia in care nu a fost inca emisa de autoritatile publice locale, se incarca dovada platii acesteia.
  4. Întrebare:Ce documente se incarca in platforma pentru ghizi de turism?Răspuns Ministerul Economiei
    Pentru ghizi de turism nu se incarca nicio autorizatie/atestat, acestia fiind atestati de catre MEAT si verificarea se face automat.
  5. Întrebare: Cum se incadreaza in platforma si in raportul de expertiza contabila/audit pe coduri CAEN incasari la PFA-uri din subventii, despagubiri sau vanzari de imobilizari, avand in vedere ca nu sunt incasari aferente activitatilor curente?Răspuns Ministerul Economiei 
    Daca activitatea este neeligibila, trebuie incadrata pe un COD CAEN neeligibil. Daca nu exista unul, valoarea neeligibila va fi trecuta pe CAEN-ul eligibil, dar la evaluare se va solicita o clarificare in baza raportului de expertiza contabila sau audit.
  6. Întrebare:Intreprinderile care au cereri depuse pentru masura 2, dar nu au semnat contractul inca, trebuie sa treaca suma respectiva in declaratia privind ajutoarele de Stat? Decontarea contributiilor din Bugetul Asigurarilor de Somaj este considerata Ajutor de Stat si trebuie inscrisa in declaratia privind ajutoarele de Stat?Răspuns Ministerul Economiei
    Nu, daca o intreprindere a solicitat ajutor pentru masura 2 dar nu a semnat contractul, nu trebuie sa declare valoarea solicitata ca fiind ajutor de stat. De asemenea, nici decontarea contributiilor din Bugetul Asigurarilor de Somaj nu trebuie declarata, deoarece nu este considerata ajutor de stat.
  7. Întrebare:Raportul de expertiza/audit si Anexa 7 sunt in doua pdf-uri separate. Cum se incarca acestea?Răspuns Ministerul Economiei
    Cele doua documente .pdf trebuie unite intr-un singur .pdf apoi incarcat in platforma.
  8. Întrebare:Conteaza ordinea depunerii pentru ajutorul de stat HoReCa atunci cand se vor face platile?Răspuns Ministerul Economiei
    Nu. Plata se va face in ordinea semnarii contractelor, iar acestea se vor trimite in masa tuturor, la momentul finalizarii evaluarilor.

www.lege5.roRapid actualizată, platforma Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, consultarea doctrinei sau informații despre companii.  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here