BusinessMark, cu sprijinul Asociației Române a Băncilor, al UNSAR și al ALB România, a organizat cea de-a doua ediție a Romanian Financial Conference, eveniment care a avut loc pe data de 22 aprilie 2015, la București, Hotel Radisson Blu.
Conferința a constituit un prilej de analiză și dezbatere a sectorului financiar-bancar, reunind într-un mediu dinamic reprezentanți ai managementului celor mai importante bănci și instituții financiare prezente pe piața românească.
Vorbitorii primei sesiuni de discuții au fost: Radu Graţian Gheţea, Președintele Consiliului Director Asociația Română a Băncilor, Președinte, CEC Bank, Petre Bunescu, Director General Adjunct, BRD-GSG, Laurențiu Gabriel Mitrache, Președinte Executiv, Bank Leumi, Mihai Iordache, Director of Enterprise and Partner Group România, Microsoft, Simona Dan, Market Strategy Advisor, GfK România, Moderator: Gabriela Folcuț, Președinte Comisia de comunicare, Asociația Română a Băncilor.
”Experienţa ne-a arătat că băncile se adaptează relativ bine la ceea ce se întâmplă în piață. Băncile trebuie să reziste când dobânzile au trei, două sau o cifră sau când ne apropiem de dobânzi negative. Având în vedere proiectul Uniunii Bancare Europene și noile cerințe în materie de reglementare la nivelul sistemului bancar european, îmi doresc ca și în România să aplicăm aceste cerințe conform prevederilor aprobate de reglementatorii europeni și în spiritul gândit de emitenţi.”, a declarat Radu Graţian Gheţea, Președintele Consiliului Director al Asociației Române a Băncilor (ARB), Președinte, CEC Bank.
Referitor la evoluția creditării în acest an, Președintele ARB este de părere că dacă ne referim la fiecare bancă în parte probabil că vom vedea instituții de credit care înregistrează creșteri de două cifre pentru creditele noi acordate, dar acesta majorare de două cifre nu este posibilă pentru soldul creditului neguvernamental la nivelul sistemului bancar.
”Dacă vorbim despre perspectiva creditării, avem perspective complexe dar vom găsi soluții. În afară de elementele pe care cam toată lumea le-a recunoscut public – IMM-urile și companiile sunt din ce în ce mai puțin eligibile – a mai apărut un lucru, de care trebuie să ținem cont. Începi și analizezi un business, un client și aproape inconștient trebuie să-ți pui problema dacă nu cumva are o problemă cu DNA sau cu Fiscul. Nu este o critică la adresa justiției sau Fiscului în ceea ce privește demersurile care se fac, dar pentru noi este o problemă nouă.”, a mai afirmat Radu Graţian Gheţea.
Cea de-a doua sesiune de discuții i-a avut ca invitați pe: Iulian Panait, Head of Market Research and Statisics, Autoritatea de Supraveghere Financiară, Ileana Botez, Director de Comunicare & Marketing, Bursa de Valori București, Mihaela Cojocaru, Deputy CEO & Vice President of the Board, CertAsig, Răzvan Diaconescu, Director General, IMPULS-Leasing România, Alexandra Smedoiu, Senior Manager, Consultanță fiscală, PwC România, Adriana Ahciarliu, Secretar General, Asociația Societăților Financiare din România – ALB, Florentina Almajanu, CEO, Uniunea Națională a Societăților de Asigurări din România – UNSAR.
Iulian Panait, Head of Market Research and Statisics, Autoritatea de Supraveghere Financiară, este de părere că nici în 2015 piața asigurărilor nu va înregistra creșteri.
”2015, probabil, că nu va fi un an de creștere semnificativă pe piața asigurărilor, așa cum nici 2014 nu a fost un an de creștere, din contră. Există și motive legate de efortul de a face față schimbărilor legislative care există în această perioadă. Sunt multe proiecte care consumă resurse și care contribuie la această evoluție. Situația nu este un caz excepțional al României. La nivel european, în 2015, piața asigurărilor va stagna, iar din 2016 ar putea exista o ușoară tendință de creștere a primelor subscrise pentru asigurările generale și cele de viaţă.”, a explicat Iulian Panait.
Potrivit acestuia, evoluția sectorului financiar-nonbancar este o provocare, având în vedere toate noile măsuri care vor să asigure mai multă transparență, dar a căror implementare este destul de dificilă.
Despre BusinessMark
BusinessMark este o companie care oferă servicii integrate de B2B, oferind clienților săi modele de dezvoltare complexe, conectându-i în mod direct cu mediul de afaceri și creând oportunități de parteneriat strategic. Atât prin organizarea de evenimente business, cât și prin serviciile de B2B Public Relations oferite, BusinessMark își propune să vină în întâmpinarea partenerilor săi cu strategii de comunicare și promovare centrate pe business matchmaking și crearea de oportunități de dezvoltare. Pentru mai multe informații, vizitați www.business-mark.ro .