12 Decembrie, 2019

REVISTA PRESEI: Cum poți afla denumirea fondului de pensii privat la care ești alocat?

1. ASF: Cum poți afla denumirea fondului de pensii privat la care ești alocat

Autoritatea de Supraveghere Financiară a lansat, miercuri, o aplicație prin intermediul căreia participanții în cadrul fondurilor de pensii administrate privat Pilonul II pot afla, în termen de cel mult 10 zile, denumirea fondului la care sunt alocați, potrivit unui comunicat al instituției, citat de Agerpres. Aplicația vine în întâmpinarea participanților la Pilonul II, ale căror solicitări privind aflarea apartenenței la un fond de pensii administrat privat reprezentau peste 90% din obiectul petițiilor referitoare la sectorul pensiilor private primite de către ASF.

2. Execuțiile bugetare pentru 200 de întreprinderi publice, publicate de Guvern

Ministerul Finanţelor Publice a anunţat că a publicat execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli în cazul unor instituţii, regii şi direcţii cu capital de stat, baza de date fiind aferentă primului trimestru. Conform Mediafax, pe site-ul www.transparenta-bugetara.gov.ro pot fi găsite execuţiile bugetare, în format deschis, ale 200 de întreprinderi publice aparţinând Ministerelor Comunicaţiilor, Culturii, Energiei, Mediului, Educaţiei, Agriculturii, Sănătăţii, Muncii, Transporturilor, Finanţelor Publice, Tineretului şi Sportului, Apărării Naţionale, Economiei, precum şi Secretariatului General al Guvernului, Băncii Naţionale a României, Camerei Deputaţilor şi Autorităţii pentru Administrarea Activelor Statului.

3. Șeful ANAF: Din 2017, eliminăm hârtia, vom primi doar declarații online

Declarațiile fiscale vor fi depuse, începând cu 1 ianuarie 2017, doar online, formatul de hârtie urmând să fie complet eliminat, a declarat, pentru Profit.ro, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Dragoș Doroș. El a mai spus că din luna setembrie, la ghișeele ANAF vor fi publicați fluturași în care se vor arăta opțiunile de completare a declarațiilor care urmează să fie trimise online de cetățeni și de firme. Declarațiile fiscale pot fi depuse online folosind un certificat digital calificat emis de un furnizor acreditat. Costul obținerii unui astfel de certificat este de câteva zeci de euro și poate fi utilizat pentru mai multe entități, persoane fizice sau juridice. ANAF mai pune la dispoziția persoanelor fizice aplicația Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru depunerea declarațiilor.

4. Ministerul Mediului oferă 30 de mil. lei ONG-urilor care scriu proiecte de educaţie şi conştientizare de mediu

Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor a lansat, miercuri, în consultare publică, Ghidul de finanţare a Programului vizând educaţia şi conştientizarea publicului privind protecţia mediului. Documentul se adresează ONG-urilor ca promotori, care se pot asocia în parteneriate cu alte organizaţii sau instituţii. Ziarul Financiar notează că valoarea maximă a unui proiect nu poate depăşi 450.000 lei, iar cofinanţarea este de 5%. Conform procedurii, ghidul va sta 10 zile în consultare, timp în care viitorii beneficiari ai acestui program, respectiv organizaţiile neguvernamentale, sunt invitaţi să transmită observaţii privind versiunea de lucru a ghidului.

5. RATB propune un proiect-pilot pentru 12 artere care vor avea benzi unice de transport

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, s-a întâlnit, miercuri, cu reprezentanţii Poliţiei Rutiere, ai Administraţiei Străzilor, ai RATB şi ai direcţiilor de specialitate, pentru a discuta despre strategia de implementare a sistemului de benzi unice pentru transportul public de persoane, potrivit Economica.net. Reprezentanţii RATB au propus implementarea unui proiect-pilot de benzi unice pentru 12 artere mari din Capitală, pe o suprafaţă de 20,5 km, prin care ar creşte viteza de exploatare de la 13 km/oră la 20 km/oră. Potrivit primarului general, proiectul trebuie coordonat şi cu alte măsuri de îmbunătăţire a transportului public în Bucureşti, cum ar fi semaforizarea inteligentă în intersecţii.

6. Unul din trei români care își cumpără vacanțe în străinătate nu își mai poate recupera banii

Peste o treime dintre românii care îşi cumpără vacanţe în străinătate nu îşi fac asigurare storno, potrivit Bursa, care citează un studiu al Paravion, şi nu îşi mai pot recupera banii dacă nu mai pot merge în concediu din cauza unor probleme personale. De asemenea, 20% dintre români riscă să plătească taxe de spitalizare costisitoare în străinătate, pentru că nu îşi fac asigurare de sănătate înainte de a pleca în vacanţă. Conform acelorași date, doar 65% dintre românii care merg în vacanţe în străinătate îşi fac asigurare storno, iar pentru asigurările de sănătate optează 80% dintre ei.

Despre autor  ⁄ Traian Dobre

Fara comentarii

Scrie un comentariu