Mai mulţi deputaţi şi senatori vor modificarea Legii nr. 185/2013 privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, doar în domeniul privat, astfel încât panourile publicitare amplasate pe proprietatea privată să nu aibă restricţii privind dimensiunile.
Iniţiatorii susţin că la doi ani de la publicarea în Monitorul Oficial, Legea mijloacelor de publicitate nu produce efecte, ci doar haos – domeniul publicitar este blocat, autorităţile locale nu sunt în concordanţă cu cele de la nivel naţional, iar firmele de profil obţin cu greu autorizaţii din cauza greutăţii aplicării reglementărilor.
Cu toate acestea, parlamentarii propun modificarea unui singur articol, care se referă la domeniul privat, motivaţia fiind că această nouă reglementare nu afectează buna funcţionare a serviciilor publice.
Astfel, se propune eliminarea restricţiilor cu privire la dimensiunile panourilor publicitare amplasate pe domeniul privat, atât al persoanelor fizice, cât şi pe domeniul privat al oraşelor şi comunelor.
„ Articol unic – Legea nr. 185/2013 privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, publicată în Monitorul Oficial aş României, Partea I, nr. 45 din 5 iulie 2013, se modifică şi completează după cum urmează:
Alineatul (1) al art. 32 se modifică şi va avea următorul cuprins:
(1) Panourile şi ecranele publicitare amplasate pe sol în intravilanul localităţilor, cu excepţia celor amplasate pe proprietate privată a persoanelor fizice şi juridice şi pe domeniul privat al comunelor, oraşelor, municipiilor, vor avea următoarele dimensiuni: 1,20 x 1,80 m, 3,20 x 2,40 m, respectiv 4,00 x 3,00 m.”
Iniţiativa legislativă a fost înregistrată în dezbatere publică la Camera Deputaţilor şi trimisă pentru raport şi aviz la comisiile permanente ale Camerei Deputaţilor.
Ai nevoie de Legea nr. 185/2013 privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate? Poţi cumpăr actul la zi, în format PDF, de AICI!