Ministerul Finanțelor a publicat în dezbatere publică proiectul de ordin de aplicare a legii nr. 36/2023, conform căreia, registrele de contabilitate obligatorii şi documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitatea financiară se păstrează în arhiva timp de 5 ani calculaţi de la data de 1 iulie a anului următor celui încheierii exerciţiului financiar în care au fost întocmite, inclusiv pentru statele de salarii. 

Amintim că, până la emiterea Legii nr. 195/2022 pentru completarea art. 25 din Legea contabilității nr. 82/1991, atât legea contabilității, cât și reglementările emise în aplicarea acesteia prevedeau o durată de păstrare a documentelor financiar-contabile între 5 și 50 de ani. Durata de 50 ani se referea la statele de salarii.

Prin Legea nr. 195/2022 prevederile referitoare la păstrarea statelor de salarii au fost
completate în sensul că „Începând cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru
care angajatorul are o declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, pe
beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligaţia legală de a depune declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale,
impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, se păstrează timp de 5 ani”.

Ulterior, prin Legea nr. 36/2023 pentru modificarea Legii contabilităţii nr. 82/1991,
precum şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscal au fost reformulate integral prevederile referitoare la păstrarea tuturor documentelor financiar-contabile, nu doar a statelor de salarii.

Proiectul poate fi consultat AICI. 

www.lege5.roRapid actualizată, platforma Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, consultarea doctrinei sau informații despre companii. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here