Utilizatorii serviciilor de e-mail trebuie să ştie că pot reclama comunicările electronice nesolicitate (cunoscute ca mesaje de tip „spam”) la Ministerul pentru Societatea Informaţională (MSI).
Pe site-ul ministerului scrie că „orice persoană care se consideră prejudiciată prin conţinutul comunicărilor comerciale nesolicitate poate depune o plângere sau sesizare în formă scrisă, datată şi semnată în mod obligatoriu, cu arătarea motivelor pe care se întemeiază”.
Pentru transmiterea plângerilor, internauţii au la dispoziţie adresa de e-mail comert@mcsi.ro.
Precizări:
- Cererea trebuie să conţină mesajul spam însoţit de „full-header”. Pentru ca sursa mesajului spam să poată fi identificată, este neapărat nevoie de informaţiile (referitoare expeditor, destinatar, serverele de e-mail etc.,) cuprinse în „full-header”;
- Plângerea nu poate fi înaintată dacă o cerere în justiţie cu acelaşi obiect şi aceleaşi părţi a fost introdusă anterior.
La capitolul „spam” intră orice fel de comunicare comercială pentru care nu v-aţi dat acordul primirii.
În cazul în care v-aţi dat acordul pentru a primi comunicări comerciale, puteţi renunţa oricând la primirea lor prin dezabonarea de la serviciile respective.
Vrei să fii la curent cu cele mai noi ştiri publicate pe LegeStart.ro? Urmăreşte-ne pe Facebook şi Twitter!
Si ce fac cand nu pot sa ma dezabonez si nici sa-mi sterg contul ? Am trimis e-mail si am si am si sunat firma dar tot nu inceteaza cu e-mailurile.
Primesc frecvent e-mail-uri cu caracter promotional de la genul acesta de adrese: .
Mereu ma dezabonez accesand link-ul de la finalul e-mail-ului; si mereu primesc acelasi tip de e-mail promotional doar ca de fiecare data de la alt expeditor (adrese de e-mail diferite).
Ce pot face?
Buna ziua, desi acest subiect este dezbatut constant, totusi, solutiile sunt putine. Se pot raporta aici: https://www.dataprotection.ro/ si aici: https://www.comunicatii.gov.ro/sesizari-privind-comunicarile-electronice-nesolicitate-spam/.
P.S. Nu va faceti iluzii in ceea ce priveste rezolvarea sau penalizarea celor reclamati.