22 Noiembrie, 2019

Rabla 2019, fără condiția de ITP valabilă. Ce condiții au fost schimbate în program

Ministerul Mediului a postat în dezbatere publică proiectul de modificare a programului Rabla pentru 2019, care prevede ca mașina care urmează a fi casată nu trebuie să aibă în mod obligatoriu inspecția tehnică periodică (ITP) valabilă, așa cum se cerea până acum.

Pentru mașinile mai vechi de 12 ani, ITP-ul se face anual, în timp ce pentru cele cu vârsta cuprinsă între 1 și 12 ani, inspecția tehnică este solicitată la fiecare doi ani. ITP-ul pentru mașinile noi are valabilitate de 3 ani.

“Ca urmare a adreselor înregistrate la Administrația Fondului pentru Mediu, referitoare la eliminarea condiției de existență a valabilității ITP pentru accesarea Programului PSIPAN, ținând cont că măsura introducerii ITP ar conduce la scăderea drastică a numărului de autovehicule uzate casate prin program, a fost constituit grupul de lucru pentru modificarea ghidului de finanțare a Programului stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2017-2019, care a elaborat propunerea de modificare a ghidului, în sensul eliminării condiției ca autovehiculul casat să aibă ITP valabilă la momentul depunerii dosarului”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

Ghidul de finanțare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2017-2019, aprobat prin Ordinul ministrului mediului nr. 661/2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 293 din 25 aprilie 2017, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

La articolul 2, alineatul (1), litera g) se modifică și va avea următorul cuprins:

g) autovehicul uzat – orice autoturism, microbuz, autoutilitară ușoară sau autospecială/autospecializată ușoară, care îndeplinește cumulativ următoarele:

- este înmatriculat/înmatriculată în România;

- conține cumulativ componentele esenţiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamentele electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitivul catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație);

- are în cursul anului înscrierii în program o vechime mai mare sau egală cu 8 ani de la anul fabricaţiei. Dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricaţiei, se consideră an de fabricaţie anul înmatriculării.”

La articolul 16, alineatul (2), litera b) și punctul 2 de la litera c) se modifică și vor avea următorul cuprins:

b) identificarea autovehiculului uzat şi constatarea condiţiilor privind vechimea şi înmatricularea acestuia, în baza documentelor prezentate;

2. datele de identificare a autovehiculului uzat: categoria de folosinţă: M1-A, M1/N1-ASU, N1-AU, marca şi modelul, numărul de înmatriculare, numărul de identificare, seria, puterea şi capacitatea cilindrică a motorului, anul fabricaţiei, anul primei înmatriculări în România, norma de poluare şi cantitatea de emisii de CO2 NEDC, exprimată în g/km; numărul, emitentul şi data eliberării certificatului de înmatriculare; seria, numărul, emitentul şi data eliberării cărţii de identitate.

Proiectul a fost supus dezbaterii pe 28 martie 2019, urmând ca după cele 10 zile în care se pot trimite sugestii sau opinii pe marginea acestuia, să fie adoptat în ședința de guvern.

Ai nevoie de Ordinul nr. 661/2017? Poți cumpăra actul la zi, în format PDF şi MOBI, de AICI!

comentarii

Despre autor  ⁄ Traian Dobre

Fara comentarii

Scrie un comentariu