Lista colectorilor validaţi poate fi consultată AICI.
________
ŞTIREA INIŢIALĂ: Începând cu data de 10 iunie, persoanele interesate vor putea să-şi caseze maşinile prin intermediul programului „Rabla 2013”, conform informaţiilor furnizate agenţiilor Agerpres şi Mediafax de către Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).
Apoi, pe site-ul AFM-ului se va publica şi lista finală a colectorilor validaţi.
CE ACTE ÎŢI TREBUIE LA CASARE?
Mediafax scrie că cei care vor dori să-şi caseze maşinile se vor putea adresa oricărui colector validat de AFM şi vor avea nevoie de următoarele acte:
– actul de identitate (original + copie);
– certificatul de înmatriculare al maşinii (original + copie legalizată);
– cartea de identitate a maşinii (original + copie legalizată);
– actul doveditor (în original) de la serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, în cazul în care din certificatul de înmatriculare/cartea de identitate a maşinii nu rezultă anul fabricaţiei, anul primei înmatriculări în România şi/sau categoria maşinii;
– certificatul de atestare fiscală (în original) din care să rezulte că maşina e înregistrată pe numele proprietarului în evidenţele fiscale ale autorităţii publice locale emitente, iar acesta nu are obligaţii de plată la bugetul local.
Acte necesare în cazuri speciale:
– certificatul de moştenitor/sentinţa civilă definitivă şi irevocabilă (original + copie legalizată);
– o împuternicire notarială – dacă certificatul de moştenitor/sentinţa civilă atestă că sunt mai mulţi moştenitori (original + copie);
– o decizie emisă de autoritatea tutelară teritorială – dacă moştenitorul este un minor, dacă e vorba de o persoană care e pusă sub interdicţie sau dacă e vorba de o persoană asupra căreia a fost instituită curatela (original + copie legalizată);
– certificatul de căsătorie/orice act administrativ eliberat de către autoritatea competentă care atestă schimbarea/modificarea numelui şi/sau prenumelui (original + copie legalizată);
– documentul care atestă schimbarea/modificarea adresei de domiciliu/reşedinţă (original + copie);
– împuternicirea notarială prin care proprietarul desemnează altă persoană să facă operaţiunea de casare în numele său (+ copie) şi actul de identitate al împuternicitului (original + copie).
CE TREBUIE SĂ ŞTII DESPRE „RABLA 2013”?
* RECTIFICARE: Deşi iniţial s-a anunţat că vor fi 17.000 de tichete pentru persoanele fizice şi juridice şi 3000 pentru instituţiile publice, apoi s-a anunţat că doar persoanele fizice vor beneficia de 17.000 de tichete, urmând ca instituţiile publice să împartă cele 3000 de tichete şi cu persoanele juridice.