Un parlamentar de la PSD propune ca limitele de viteză legală între care se poate circula în interiorul localităților să fie mărite de la 50-70 km/h cât este acum, la 60-80 km/h.
Argumentele inițiatorului țin de traficul foarte aglomerat de pe autostrăzi, drumuri europene și naționale, datorat și traficului greu al firmelor de transport rutier. Astfel, măsura de a putea circula cu o viteză mai mare în unele localități ar duce la decongestionarea traficului greu, dar și a celui al autovehiculelor persoanelor fizice. Datele statistice arată, conform expunerii de motive a proiectului legislativ de modificare și completare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002, că viteza medie comercială de deplasare în traficul național (autostrăzi, drumuri europene și naționale) este de 45 km/h, iar în traficul local (drumuri județene, locale, interiorul UAT-urilor) este de doar 25 km/h.
“Situația este cu atât mai gravă cu cât din cauza timpilor de traversare a teritoriului național, companiile private nu pot onora contracte importante ce presupun un anumit timp de livrare a mărfurilor perisabile sau sensibile. Aceste modificări nu sunt în măsură să dăuneze siguranței traficului în contextul în care avansul tehnologic și noile tipuri de autovehicule dotate cu sisteme mai performante de frânare sunt în măsură să gestioneze viteze superioare în limita de siguranță”, mai argumentează inițiatorul proiectului legislativ.
Legislația actuală prevede ca în interiorul localităților, viteza maximă să fie de 50 de km/h, iar pe anumite sectoare de drum să poată fi stabilit o limită maximă de 70 km/h. Conform proiectului, viteza maximă va fi de 60 de km/h, iar în anumite sectoare de drum, va fi de 80 de km/h.
Lege pentru modificarea art. 49 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice
- (1) Limita maximă a vitezei de circulație pe drumurile naționale și europene, în interiorul localităților, va fi de 60 de km/h, pentru toate categoriile de autovehicule. Pe anumite sectoare de drum din interiorul localităților, administratorul drumului poate stabili, pentru autovehiculele din categoria A și B, o limită de viteză superioară, dar nu mai mult de 80 km/h.
- (2) Fac excepție de la prevederile alin. (1) orașele și municipiile, unde limite de viteză mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu avizul poliției rutiere.
Inițiativa legislativă a deputatului PSD a fost înregistrată pe 24 octombrie la Senat, care este prima cameră sesizată.
Ai nevoie de Ordonanța de urgență nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice? O poți obține în varianta actualizată, în format .PDF sau MOBI apăsând AICI!
