Senatorii vor dezbate de urgență o propunere legislativă care prevede acordarea tichetelor de masa și angajaților care au intrat în șomaj tehnic, pe suport online.

Argumentele inițiartorilor sunt legate de scăderea veniturilor salariaților care au intrat în șomaj tehnic, plus că nu vor mai beneficia de anumite bonusuri sau tichete acordate doar salariaților care se prezintă la locul de muncă: “În acest mod se va asigura un echilibru economic de către stat, persoanele vizate de şomajul tehnic fiind susţinute în continuare de către angajatori pentru a-şi asigura necesarul de hrană în zilele lucrătoare, iar magazinele alimentare, restaurantele care livrează mâncare la domiciliu sau drive-in nu vor suferi o pierdere a clienţilor generată de scăderea numărului persoanelor care beneficiază de tichete de masă”, mai susțin parlamentarii care au inițiat actul normativ.

De altfel, aceștia justifică acordarea on-line a tichetelor de masă și prin prevenirea infectării cu Covid-19, având în vedere că manipularea tiheteleor în format pe hârtie ar implica zeci de persoane.

Lege privind acordarea ticheteior de masă salariaţilor aflaţi în şomaj tehnic ca urmare a decretării stării de sediu sau a stării de urgenţă

Art.1 – (1) Prin derogare de la prevederile Legii nr. 53/2003 privind Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Legii nr.165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, angajatorii vor putea acorda tichete de masă salariaţilor ale căror contracte de muncă sunt suspendate în temeiul art 52 alin.(1) lit. c) sau f) din Legea nr. 53/2003 ca urmare a instituirii stării de asediu sau a stării de urgenţă potrivit art. 93 alin. (1) din Constutiţia României, republicată.

(2) Salariaţii menţionaţi ia alin. (1) vor primi tichetele de masă exclusiv pe suport electronic. Valoarea ticheteior de masă pe suport electronic va fi transferată lunar salariaţilor de către unitatea emitentă de tichete de masă pe suport electronic, corespunzător numărului de zile lucrătoare din luna pentru care se face transferul, conform contractului încheiat de unitatea emitentă cu angajatorul.

Art. 2 – Prevederile art. 1 se vor aplica atât pe perioada stării de asediu sau a stării de urgenţă, cât şi ulterior încetării acesteia, dacă angajatorul trebuie să aplice măsura şomajului tehnic şi ulterior încetării stării de asediu sau a stării de urgenţă, din motive cauzate de instituirea stării de asediu sau a stării de urgenţă.

Noul act normativ va fi dezbătut mai întâi la Senat, apoi în plenul Camerei Deputaților, pentru votul final.

www.lege5.roRapid actualizată, platforma legislativă Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, mai ales în contexul decretării stării de urgență pe teritoriul României

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here