26 Aprilie, 2019

Proiectul legii anti bullying, adoptat de deputați

Plenul Camerei Deputaților a votat proiectul de lege care interzice violenţa psihologică – bullying – în unităţile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale.

Proiectul completează Legea Educației naționale și prevede introducerea noului termen – bullying – violența psihologică, precum și măsurile pe care trebuie să le ia cadrele didactice în astfel de cazuri.

Anexa se completează cu un nou punct, punctul 61:
“Pct. 61
Violenţa psihologică – bullying este acţiunea sau seria de acţiuni fizice, verbale, relaţionale şi/sau cibernetice, într -un context social dificil de evitat, săvârşite cu intenţie, în mod constant şi repetat, care implică un dezechilibru de putere, au drept consecinţă atingerea demnităţii ori crearea unei atmosfere de intimidare, ostile, degradante, umilitoare sau ofensatoare, îndreptate împotriva unei persoane sau grup de persoane şi vizează aspecte de discriminare şi excludere socială, care pot fi legate de apartenenţa la o anumită rasă, naţionalitate, etnie, religie, categorie socială sau la o categorie defavorizată ori de convingerile, sexul sau orientarea sexuală, caracteristicile persoane, etc”.

Cadrele didactice trebuie să facă evaluări pe baza cărora vor identifica persoanele predispuse la astfel de acțiuni, apoi vor urma proceduri clare în privința acestora. Astfel, în toate școlile se vor introduce sesiuni de informare/teme/ cursuri de perfecţionare asupra problemelor legate de violenţa psihologică – bullying, în vederea dobândirii de competenţe în identificarea acestora şi a capacităţii de aplicare a unor strategii educaţionale potrivite. 

“Secțiunea 131 - Reacţia la violenţa psihologică – bullyng
Art. 561 – Cu acordul prealabil al consiliului de administrație al unității de învățământ și la recomandarea specialistului, pentru fiecare caz în parte, elevii care au săvârșit acte de violență psihologică – bullying, precum și cei care au fost victimele acestui comportament, vor beneficia de evaluare și asistență psihologică adaptată pe parcursul semestrelor.
[...]“

Proiectul de lege va fi trimis la Senat, forul decizional.

Ai nevoie de Legea nr. 1/2011? Poți cumpăra actul la zi, în format PDF şi MOBI, de AICI!
comentarii

Despre autor  ⁄ Traian Dobre

Un comentariu

  • Răspunde
    vio
    noiembrie 2 2018

    Si atunci , de ce nu introduceti in toate scolile posturi de Consiliere Psihopedagogica ; unde psihologii pot consilia elevii ; pot evalua situatia si pot sprijini cadrele didactice in vederea diminuarii acestui fenomen ? Se stie ca orice actiune agresiva a elevilor ,fie ea verbala , fie ea fizica este generata fie de niste frustrari , fie de niste probleme sociale aparte ,invidii ,neputinta ,incercarea de a domina , de a-si arata fortele in fata celorlalti ,poate chiar teribilismul varstei etc .Cauzele pot fi multiple ! Nu diminuati importanta acestora si nu lasati dascalul care are de facut multa materie /matematica , istorie geografie ,romana etc ./ sa se ocupe de consilierea acestor elevi ,fiindca efectiv nu prea stie ce e de facut si nu se va pricepe niciodata ca cel ce a studiat 4-5 ani o facultate de psihologie si care e format pt asa ceva ! Am observat ca ministerul scoate posturi de Consiliere Psihopedagogica doar la scolile cu peste 800 de elevi !Chiar credeti ca acolo unde sunt sub 800 nu sunt probleme ? E o mare nedreptate ! Si o mare greseala !Si , nu mai permiteti ocuparea unor asemenea posturi de catre invatatori care au facut si ei , (la distanta dupa 40 de ani ), ceva studii de psihologie ! Corect ar fi prin SA SE OCUPE ACESTE POSTURI PRIN EXAMEN DE SPECIALITATE , CA LA TITULARIZARI UNDE SA SE FACA O EVALUARE REALA A CUNOSTINTELOR CELOR CE AR PUTEA OCUPA UN ASEMENEA POST ;CA PSIHOLOGI SUNT DESTUI ;DAR VOI FACETI TOTUL CA SA -I INDEPARTATI DE SISTEMUL DE INVATAMANT ,PE CAND AR FI NEVOIE DE EI CA DE AER !

Scrie un comentariu