Claudiu Nasui, ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului, a anuntat lansarea memorandumului pentru debirocratizare. Documentul contine un pachet de masuri privind debirocratizarea pentru sprijinirea mediului de afaceri romanesc

“Acest document detaliaza traseul pe care Romania trebuie sa-l parcurga pentru a reduce povara administrativa pe care statul o exercita asupra mediului privat.
Reglementari adesea inutile, uitate in legislatie de decenii, care supravietuiesc doar pentru ca apare cate un grup de interese care beneficiaza de ele pe spatele contribuabililor. Am inceput sa le eliminam una cate una incepand chiar de anul trecut.”, a precizat Claudiu Nasui.

  1. Modificarea procedurii de decontare a indemnizațiilor aferente concediilor medicale
  2. Scutirea de sancțiuni pentru microîntreprinderi și corelarea birocrației cu talia firmei
  3. Eliminarea analizei de risc la securitate fizică
  4. Eliminarea obligației declarării sediilor secundare la ANAF, obținerea CIF pentru puncte de lucru și plata diferențiată a impozitului pe venitul din salarii. Există prevederi legale care reglementează obligativitatea declarării sediilor secundare la Oficiul Național al Registrului Comerțului, dar totodată și la Fisc, prin declarațile 060/061. Această obligație de declarare este redundantă (…). De asemenea, pentru sediile secundare cu mai mult de cinci salariați, agenții economici au obligația să obțină codul de înregistrare fiscală (…)”, scrie în proiect.
  5. Eliminarea obligativității tranzacțiilor firmelor prin contul de trezorerie în relația cu instituțiile statului. „Obligația este împovărătoare administrativ, cu atât mai mult cu cât această instituție nemodernizată a demonstrat o birocrație excesivă, cu tranzacții întârziate și care împiedică desfășurarea facilă a activității contribuabililor”, scriu inițiatorii.
  6. Eliminarea deductibilității limitate de 50% a combustibilului pentru autoturisme
  7. Eliminarea foii de parcurs ca document obligatoriu în deductibilitatea combustibilului. se dorește eliminarea deductibilității limitate de 50% a combustibilului pentru autoturisme, dar și eliminarea foii de parcurs ca document obligatoriu în deductibilitatea combustibilului.
  8. Eliminarea declarării posturilor vacante la ANOFM
  9. Simplificarea și digitalizarea procedurii de înființare a firmelor
  10. Simplificarea închiderii firmelor
  11. Creșterea plafonului de la 50.000 euro la 100.000 euro pentru obligația de dotare cu cititoare de card – POS
  12. Eliminarea procurii notariale necesare în îndeplinirea obligațiilor declarative
  13. Eliminarea declarării reducerilor comerciale
  14. Eliminarea obligației privind păstrarea contractelor individuale de muncă la punctele de lucru din legislația de reducere a muncii la negru
  15. Eliminarea sancțiunilor pentru lipsa Registrului Unic de Control (RUC)
  16. Revizuirea legislației privind casele de marcat. În vederea îndeplinirii obligațiilor fiscale și a colectării eficiente a impozitelor de la operatorii economici, este necesară asigurarea unor servicii de calitate în relaţia cu contribuabilii și debirocratizarea înregistrării caselor de marcat. Astfel, prin simplificarea mecanismului de administrare fiscală, care presupune atât conformarea la declararea obligaţiilor, cât şi conformarea la plata obligaţiilor, se susține și un rol de prevenire şi combatere a evaziunii fiscale”, scriu cei din Ministerul Economiei
  17. Revizuirea autorizațiilor, avizelor și licențelor conform Anexei 1
  18. Actualizarea legislației prin revizuirea actelor normative care impactează mediul de afaceri conform Anexei 2
  19. Simplificarea accesului angajatorilor la obținerea subvenției de șomaj
  20. Modificarea legislației privind starea de inactivitate și înscrierea inactivității în cazierul fiscal al contribuabililor
  21. Eliminarea obligativității pentru societățile cu capital privat de a raporta situația sumelor restante la CPPI
  22. Adăugarea si actualizarea codurilor CAEN conform nevoilor și solicitărilor mediul antreprenorial
  23. Modificarea legislației privind drepturile de autor în privința organismelor de gestiune colectivă
  24. Simplificarea regimul declarativ derogatoriu la ANAF pentru firmele suspendate temporar la ONRC
  25. Eliminarea Registrului de Evidență Fiscală în format fizic pentru persoanele juridice
  26. Mutarea obligativității înregistrării contractelor de internship de la AJOFM la ITM/Revisal
  27. Eliminarea Registrului entităților/unităților de Cult – condiție pentru deductibilitatea sponsorizării din impozit.

www.lege5.roRapid actualizată, platforma Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, consultarea doctrinei sau informații despre companii. 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here