Ministerul Muncii a publicat în dezbatere publică Proiect de Ordin pentru aprobarea modelului documentelor prevăzute la art. 531 alin. (12) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, prin care se propune modelul cererii, al declaraţiei pe propria răspundere şi al listei persoanelor care urmează să beneficieze de indemnizaţia de şomaj tenic.

Proiectul vine în contextul modificărilor aduse de Legea nr. 298/2020 pentru completarea Legii nr. 53/2003 – Codul muncii care sintetizează și reglementează  mai multe prevederi de acordare a șomajului tehnic ce au fost aplicate pe parcursul anului 2020.

a) La  52 alin. (1) din Codul muncii, temei normativ ce reglementează șomajul tehnic, se reglementează o nouă posibilitate de acordare a șomajului tehnic generată de reducerea activității de situația decretării stării de urgență sau a stării de asediu. A se reține că nu dispune legea pentru starea de alertă, această fiind reglementată de OUG 30/2020.

Practic, se suspendă contractele de muncă în această situație din inițiativa angajatorului.

b) În cazul suspendării temporare a activității sau a reducerii activității angajatorului, ca urmare a declarării stării de urgență sau a stării de alertă, salariații al căror contract de muncă a fost suspendat, beneficiază de o indemnizație plătită din bugetul fondului de șomaj în cuantum de 75% din salariul de bază, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut. Dacă angajatorul dispune de fonduri, poate suplimenta indemnizația acordată din buget.

Proiectul de ordin poate fi Consultat AICI. 

www.lege5.roRapid actualizată, platforma legislativă Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, mai ales în contexul decretării stării de urgență pe teritoriul României.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here