Ordin ANOFM nr. 2 din 2021 - pentru aprobarea Procedurii de acordare a sumelor prevăzute de art. I alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 220/2020 privind aplicarea unor măsuri de protecţie socială după 1 ianuarie 2021 în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru modificarea unor acte normative a fost publicat în Monitorul oficial nr. 17 din 7 ianuarie 2020
Actul normativ analizat astăzi reglementează modul de acordare din bugetul asigurărilor pentru şomaj a sumelor prevăzute de art. I alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 220/2020 privind aplicarea unor măsuri de protecţie socială după 1 ianuarie 2021.
Angajatorii ce încadrează în muncă persoane cu vârsta peste 50 de ani sau persoane cu vârsta între 16 și 29 de ani pot primi o subvenție în procent de 50% din salariu, dar nu mai mult de 2.500 lei. Această posibilitate se poate aplica în perioada 1 ianuarie 2021 – 1 septembrie 2021.
Pentru acordarea sumelor prevăzute mai sus, angajatorii încheie cu agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti în raza cărora aceştia îşi au sediul social, dar nu mai târziu de data de 1 septembrie 2021, o convenţie potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 din prezentul ordin.
În vederea încheierii convenţiei, angajatorii depun prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, conform prevederilor legale, ca urmare a deţinerii unui certificat calificat, eliberat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică o cerere potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură, însoţită de următoarele documente:
Rapid actualizată, platforma legislativă Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, mai ales în contexul decretării stării de urgență pe teritoriul României.
- declaraţie pe propria răspundere prin care reiese faptul că nu sunt instituţii şi autorităţi publice și care la data solicitării acordării acestor sume nu se află în faliment, dizolvare, lichidare sau care nu au activităţile suspendate sau asupra cărora sunt impuse restricţii din alte motive decât cele generate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2;
- actele de identitate ale persoanelor încadrate în muncă: persoane în vârstă de peste 50 de ani ale căror raporturi de muncă au încetat din motive neimputabile lor și persoane cu vârsta cuprinsă între 16 şi 29 de ani înregistrate ca şomeri, în copie;
- actele în baza cărora au fost încadrate în muncă persoanele din categoriile prevăzute la pct. b), în copie.
