19 Noiembrie, 2018

PRESĂ: Noua taxă de poluare auto va intra în vigoare din 2019

Forma finală a noii taxe de poluare auto va fi gata până la sfârșitul acestui an, iar implementarea se va efectua din 2019, cu o perioadă de tranziție de cel puțin 90 de zile, a anunțat Graţiela-Leocadia Gavrilescu, vicepremier și ministru al Mediului.

Reprezentantul Guvernului susține că specialiștii care lucrează la această normă iau în calcul toate componentele, pe baza unor studii şi măsurători făcute de Agenţia Naţională de Protecţia Mediului, de Institutul Naţional de Sănătate Publică, dar şi cu ajutorul specialiştilor din industria autovehiculelor, de la RAR și din domeniul punerii în circulaţie, ultimii dintre ei fiind cei care vor decide dacă un astfel de autovehicul care poate sau nu să îngreuneze traficul rutier.

“Îmi doresc să nu mai existe pe drumurile patriei atât de multe maşini aduse din afară care poluează mult peste norme, care au norme de poluare 2, 3 sau 4. Cum este şi la plata deşeului pe care tu îl produci un tarif de salubrizare, aşa este şi în domeniul acesta de poluare: poluatorul plăteşte. Noi nu ne dorim şi nu vom scoate o taxă, să spunem de poluare, noi ne dorim ca acela care poluează să poată să plătească o contribuţie, dar să fim siguri că această contribuţie este elaborată aşa cum trebuie”, a mai declarat ministrul.

Ministrul Gavrilescu a dat detalii și despre restituirea sumelor pentru cetățenii care au plătit vechea taxă auto, cea anulată, susținând că s-a restituit deja o sumă de 850 de milioane de lei şi urmează alte 700 de milioane de lei.

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii. Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi.

Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii. Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.

comentarii

Despre autor  ⁄ Traian Dobre

Un comentariu

  • Răspunde
    Petru
    octombrie 10 2018

    Domnilor, intelegem tot dar prin,,contributie” inseamna obligatoriu? Sau asa de buna voie.ce se intampla cu contributia?Depoluati aerul sau apa? Sau va umpleti din nou buzunarele.Purificarea o poate face numai mama natura,sau dumnezeu’,dumneavoastra ce credeti?Inca nu am auzit in nici un stat ca au folosit banii incasati pentru poluare pentru construirea la scara mare aparate pentru purificarea aerului?Ne intereseaza ce se intampla cu acei bani.Sau santem noi fraerii din totdeauna si vom fi mereu.Multumesc pentru timpjul acordat. Scuzati -mi gramatica,a fost scrjisa la repezeala.

Scrie un comentariu