Persoanele care sună la 112 pot fi localizate dacă își dau acceptul

Traian Dobre
19 decembrie 2018 2 min read
Persoanele care solicită ajutor la Serviciul de urgență 112 pot transmite informațiile de localizare, conform unui comunicat al ...
Persoanele care solicită ajutor la Serviciul de urgență 112 pot transmite informațiile de localizare, conform unui comunicat al Serviciului de Telecomunicații Speciale. STS a implementat o facilitate suplimentară de localizare care permite, după acceptul apelantului, transmiterea coordonatelor geografice de pe telefonul mobil al acestuia, dacă apelantul dispune de o conexiune de date activă și de un telefon dotat cu funcția de localizare. “Noua facilitate de localizare 112 prin web este menită să contribuie la îmbunătățirea informațiilor privind poziționarea în teren a apelantului, în situațiile în care acesta nu poate oferi detalii exacte cu privire la locul în care se află. În acest sens, în vederea obținerii acceptului pentru determinarea informațiilor de localizare, operatorul 112, pe timpul procesării apelului de urgenţă, comunică apelantului propunerea de realizare a unei localizări mai precise a acestuia”, se mai arată în comunicatul STS. Astfel, pentru a nu întârzia în niciun fel acordarea unor eventuale sfaturi de specialitate de către dispeceri, după transferarea cazului către agențiile specializate de intervenție, operatorul 112 va reintra în legătură cu apelantul şi îi va transmite acestuia prin SMS un link personalizat pentru geo localizarea terminalului de pe care s-a efectuat apelul. După activarea conexiunii de date și a funcției de localizare, prin accesarea link-ului primit în SMS de către apelant, coordonatele geografice se vor transmite implicit către SNUAU, fiind integrate automat în aplicațiile de procesare a apelurilor de urgență. Funcționarea facilității de localizare 112 prin web este dependentă de modelul terminalului mobil, de sistemul de operare al acestuia, de metodele standard de localizare implementate și configurate în respectivul echipament, de setările privind permisiunile de localizare prin intermediul telefonului mobil de pe care se inițiază apelul la numărul unic de urgență 112, precum și de nivelul semnalului GPS din zona în care se află apelantul. Sursa: STS comentarii

Noua platformă de informare juridică dezvoltată de Indaco este aici!

După trei decenii de experiență în dezvoltarea soluțiilor juridice, Indaco Systems prezintă lege6.ro, o nouă platformă guvernată de AI, care se auto-îmbunătățește zilnic

lege6 logo
b b