O nouă autoritate ar putea să apară, din toamnă, în subordinea Ministerului Transporturilor. Parlamentarii au inițiat o propunere legislativă pentru înființarea Autorităţii Române pentru Siguranţă Rutieră – ARSR, care să se ocupe de siguranța rutieră.

Noua instituție ar urma să preia responsabilitățile care sunt împărțite acum la alte 3 autorități, respectiv Autoritatea Rutieră Română (ARR), Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi (CNADNR) și Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC). Inițiatorii consideră că, pentru a micșora numărul accidentelor de pe șosele, pentru a crește siguranța pe drumurile naționale dar și pentru a controla starea drumurilor din 2 în 2 ani, este nevoie de o altă instituție, care să centralizeze aaceste atribuții.

Noii inspectori sau auditori de drumuri vor face inspecţii de siguranță asupra drumurilor publice, locale, naționale și autostrăzi, asupra marcajelor și semnalizărilor de pe drumuri, vor emite autorizații și vor aplica sancțiuni administratorilor și firmelor din domeniul infrastructurii rutiere. Acești specialiști pot fi atât angajați ai noii autorități, ARSR, cât și persoane fizice autorizate, independente, dar care pot efectua inspecții doar dacă sunt în evidența autorității și fac cursuri de specializare atestate de acest organism.

Autoritatea Română pentru Siguranţă Rutieră va avea un consiliu de conducere format din 5 membri, iar președintele acestui consiliu este și directorul general, numit de ministrul Transporturilor. Instituția va avea tarife stabilite de același minister, iar banii încasați vor servi la bugetul propriu.

„Art. 4 – ARSR este finanțată din venituri proprii realizate din prestări servicii specifice pe bază de tarife stabilite, precum și din desfășurarea altor activități privind valorificarea unor produse din activități proprii și conexe, prestații editorial, studii, proiecte, expertise tehnice, lucrări, alte prestări de servicii, și alte asemenea.”

Prestări servicii, de exemplu, vor fi rapoarteleîntocmite la accidentele de circulație – la orice accident de circulație soldat cu cel puțin un deces, poliția va chema și va plăti auditorul ARSR pentru a evalua siguranța drumului, raportul fiind obligatoriu la dosarul penal întocmit.

Auditorii și inspectorii ARSR nu au voie să fie rude sau să fie în legătură cu administratorii drumurilor.

„Art. 16

(2) Numirea auditorilor/inspectorilor de siguranță rutieră trebuie să respecte următoarele cerințe:

a) asigurarea independenței față de investitor, proiectant, executant, administratorul drumului sau beneficiar;

b) păstrarea confidențialității cu privire la datele și informațiile la care au acces în cursul realizării auditului;

c) auditorul nu trebuie să fie implicat sub nicio formă în niciuna dintre fazele de realizare și de execuție a proiectului de infrastructură spus auditării.”

Noua lege va fi dezbătută mai întâi la Senat, care este prima cameră decizională.

(P) Aveţi nevoie de acte normative actualizate la zi? Le puteţi cumpăra online (format PDF, MOBI) de pe Lege5.ro! Lege5 este cel mai performant soft de documentare legislativă din România şi este creat pentru a fi utilizat pe orice dispozitiv aveţi la îndemână: Online, Mobile, Desktop şi Cloud. 

comentarii

1 COMENTARIU

  1. Cred ca este inutila aceasta institutie, avand in vedere faptul ca deja exista institutii care se ocupa de aceste problebe. La ce rost mai are inca o institutie care sa consume din bugetul statului resurse cu care se pot face mult mai multe lucruri? Oare pentru cine se mai pregatesc functii de directori sau mai stiu eu ce functii din aceasta institutie?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here