21 Iunie, 2018

Obligativitatea aparatelor de marcat electronice fiscale, amânată încă trei luni

Firmele care nu s-au dotat cu aparate de marcat electronice mai au timp până la 1 septembrie, conform unui comunicat al Ministerului Finanțelor. Astfel, se amână cu trei luni aplicarea sancțiunilor pentru nedotarea cu noile aparate de marcat electronice fiscale, pentru a se permite operatorilor economici să achiziționeze, să fiscalizeze și să testeze aparatele de marcat cu jurnal electronic.

Conform proiectului de act normativ pentru suspendarea aplicării unor dispoziții și prelungirea unui termen prevăzut de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, precum și pentru modificarea şi completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, amânările sunt următoarele:

  • în cazul contribuabililor mari sau mijlocii – sancțiunea se va aplica începând cu 1 septembrie 2018, în loc de 1 iunie 2018;
  • în cazul contribuabililor mici – sancțiunea se aplică de la 1 noiembrie 2018, în loc de 1 august 2018.

După expirarea acestor intervale, sancțiunea poate fi aplicată doar pentru faptele săvârșite începând cu 1 septembrie 2018, respectiv 1 noiembrie 2018, după caz.

De asemenea, proiectul prevede amânarea cu trei luni, până la 1 noiembrie 2018, a aplicării sancțiunii prevăzută de lege pentru comercializarea de către distribuitorii autorizați a vechilor aparate de marcat, astfel încât, dacă va fi cazul, operatorii economici care își deschid noi afaceri sau puncte de lucru să poată achiziționa un aparat de marcat, în caz contrar aceștia riscând blocarea activității. Iar termenul limită până la care își mențin valabilitatea avizele/autorizațiile privind distribuția aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rolă jurnal, termenul în vigoare fiind 31 iulie 2018, va fi cel de 31 octombrie 2018.

MFP mai precizează în comunicat că în această perioadă de amânare, se vor face controale, dar verificările vor fi preventive și cu rol de îndrumare.

Perioada de amânare a fost stabilită astfel din cauza întârzierilor survenite în pregătirea prototipurilor de aparate de marcat electronice, de către producători și distribuitori, precum și de depunerea întârziată a documentației aferente pentru avizare tehnică.

Ai nevoie de Ordonanța de urgență nr. 28/1999 privind obligația agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale? Poţi cumpăra actul la zi, în format PDF şi MOBI, de AICI!

comentarii

Despre autor  ⁄ Traian Dobre

Fara comentarii

Scrie un comentariu