Camera Deputaţilor a adoptat un proiect de lege care prevede ca documentele financiar-contabil nu vor mai arhivate pentru 50 de ani, așa cum este în prezent. Potrivit proiectului, obligaţiile arhivării acestor documente ar putea să scadă la 5 ani.

Proiectul de lege modifică astfel Legea contabilităţii.”Începând cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligaţia legală de a depune declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, se păstrează timp de 5 ani”, se arată în document.

Proiectul de lege a fost adoptat şi de Senat, iar Camera Deputaţilor este for decizional în acest caz.

Legea contabilităţii prevede în prezent că, registrele de contabilitate obligatorii şi documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitatea financiară se păstrează în arhiva persoanelor prevăzute la art. 1 timp de 10 ani, cu începere de la data încheierii exerciţiului financiar în cursul căruia au fost întocmite, cu excepţia statelor de salarii, care se păstrează timp de 50 de ani.

Potrivit initiatorilor, obligativitatea arhivarii statelor de salarii pentru o perioada de 50 de ani este nemotivată şi de natură să aducă costuri suplimentare nejustificate pentru arhivarea documentelor financiar-contabile de către societăţi, atât pentru cele care îşi desfăsoara activitatea, cât si pentru cele radiate, impunându-se adaptarea legislaţiei la context practic.

www.lege5.roRapid actualizată, platforma Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, consultarea doctrinei sau informații despre companii. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here