OpANAF nr. 1510/2016, publicat la sfârşitul săptămânii trecute în Monitorul Oficial, se adresează operatorilor economici ce desfășoară activitate în comerțul cu tutun brut și/sau tutun parțial prelucrat.

Aceste produse sunt produse accizabile iar comercializarea este permisă doar cu condiția deținerii atestatului de operator economic ce comercializează tutun brut și/sau parțial prelucrat.

Dosarul de autorizare se depune la direcția vamală teritorială la care este arondat sediul social al solicitantului sau la Serviciul autorizări din cadrul Direcţiei Generale a Vămilor pentru marii contribuabili.

OpANAF nr. 1510/2016 dispune procedura atât pentru operatorii economici ce dețin deja o autorizație de comercializare a tutunului brut sau parțial prelucrat, cât și pentru cei care doresc să înceapă o astfel de activitate.

Operatorii ce nu au mai deținut o astfel de autorizație și intenționează să desfășoare activități în domeniul comerțului cu tutun brut și tutun parțial prelucrat vor depune o cerere însoțită de documentele anexă iar autoritatea fiscală soluționează această cerere în termen de 30 zile de la depunerea unei documentații complete.

Operatorii economici deja autorizați au obligația ca în maxim 180 zile de la publicarea acestui act normativ să reîndeplinească procedura de autorizare în condițiile stabilite de actul normativ analizat astăzi.

Ce documente sunt necesare pentru autorizare?

Documentele stabilite de ordinul analizat astăzi sunt:

  • certificatul de atestare fiscală sau, după caz, extrasul de rol privind obligaţiile fiscale la bugetul de stat, precum şi cazierul fiscal al solicitantului;
  • cazierele judiciare ale administratorilor;
  • bilanţul pe ultimii 2 ani;
  • certificatul constatator, eliberat de oficiul registrului comerţului, din care să rezulte: capitalul social, asociaţii, obiectul de activitate, administratorii, punctele de lucru în care urmează a se realiza recepţia şi comercializarea produselor, precum şi copie de pe certificatul de înmatriculare sau certificatul de înregistrare, după caz;
  • declaraţia solicitantului privind sediul social şi orice alte locuri în care urmează să îşi desfăşoare activitatea de comercializare, precum şi adresele acestora;
  • copii ale licenţelor, autorizaţiilor sau avizelor cu privire la desfăşurarea activităţii, după caz.

(P) Aveţi nevoie de acte normative actualizate la zi? Le puteţi cumpăra online (format PDF, MOBI) de pe Lege5.ro! Lege5 este cel mai performant soft de documentare legislativă din România şi este creat pentru a fi utilizat pe orice dispozitiv aveţi la îndemână: Online, Mobile, Desktop şi Cloud. 

comentarii

LEAVE A REPLY

Adaugă comentariu!
Adaugă nume aici