Proiectul de Hotărâre privind aprobarea taxelor şi tarifelor pentru operaţiunile efectuate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunal a fost aprobat de Guvern în şedinţa care a avut loc sâmbătă, 1 septembrie.
Hotărârea de Guvern stabilește taxele unice aferente cererilor de înregistrare în Registrul Comerțului a unei persoane fizice, a unei persoane juridice, pentru înregistrarea unei modificări a actului constitutiv și pentru înregistrarea mai multor modificări ale actului constitutiv.
De asemenea, actul normativ elimină taxa suplimentară de 50% pentru soluționarea cererilor de eliberare a certificatelor constatatoare și a copiilor certificate, elimină următoarele servicii taxabile: traducerea în limba engleză a certificatelor constatatoare/informațiilor punctuale pentru solicitanți și transmiterea de acte și informații prin mijloace de comunicații pe suport magnetic.
Hotărârea Guvernului reformulează articolul 5 din HG nr. 113/2010 privind modalitatea de restituire a taxelor și tarifelor încasate pentru servicii neprestate.
Nu în ultimul rând, se reformulează anexele nr. 1 și 2.