Guvernul a aprobat modificarea și completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România.

Modificările vizează detalierea modalităților de control distincte pentru utilizatorii străini și români. În cazul utilizatorilor străini, conducătorul auto este responsabil pentru deținerea rovinietei valabile, în timp ce în cazul utilizatorilor români, responsabilitatea aparține deținătorului vehiculului. De asemenea, actul normativ stabilește modalitatea de funcționare a camerelor video în punctele de trecere a frontierei și proximitatea acestora, exclusiv destinate monitorizării traficului rutier.

Modificarea articolului 9 alineatul (2) lit.c) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 se impune pentru a permite personalului specializat al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. să efectueze controlul în punctele de trecere a frontierei pentru utilizatorii străini și pe rețeaua de drumuri naționale din România, prin intermediul sistemelor de camere video, pentru utilizatorii români.

De asemenea, s-a adoptat o altă măsură importantă privind tarifele de utilizare și trecere pe rețeaua de drumuri naționale. La propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, au fost corelate unele prevederi din O.G. nr. 15/2002 cu prevederile similare din Legea nr. 226/2023, astfel încât să se creeze un cadru legislativ unitar și complex în ceea ce privește scutirea de la plata tarifului de utilizare și supravegherea valabilității rovinietei și a peajului, atât pentru utilizatorii străini din statele membre UE, cât și pentru vehiculele înmatriculate în state non-UE.

Astfel, pentru autoturisme mici și cele cu masă sub 3,5 tone, s-a introdus rovinieta cu valabilitate de o zi, 10 zile și 60 de zile, eliminându-se variantele cu valabilitate de 7 și 90 de zile.

Noile tarife sunt adaptate pentru diverse categorii de vehicule, precum autoturisme, vehicule de transport marfă cu mase diferite și vehicule de transport persoane. În plus, s-au stabilit excepții de la plata tarifului de utilizare pentru vehiculele tip ambulanță ale autorităților publice, vehiculele folosite în transportul public local de persoane și cele destinate transportului școlar.

Aceste modificări legislative au ca obiectiv simplificarea sistemului de tarifare, adaptarea la cerințele actuale ale transportatorilor și îmbunătățirea fluidității traficului pe rețeaua de drumuri naționale din România.

Vezi aici Ordonanța de Guvern nr. 15/2002

Vezi aici Legea 226/2023

Vezi aici alte articole despre taxe de drum

www.lege5.ro

Rapid actualizată, platforma Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, consultarea doctrinei sau informații despre companii. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here