Ordonanţa nr. 18/2022 privind autorizarea şi funcţionarea în România a reprezentanţelor societăţilor şi organizaţiilor economice străine va intra în vigoare la 07 august 2022. 

Societăţile şi organizaţiile economice străine pot fi autorizate să deţină reprezentanţe în România de către Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, care eliberează, în acest sens, autorizaţia de funcţionare, la cererea acestora prin intermediul unei platforme electronice, pe o perioadă de minimum 1 an, cu posibilitate de prelungire pe aceeaşi perioadă.

Platforma electronică va deveni operaţională în termen de maximum 180 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe.

Pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare se achită o taxă de autorizare în sumă de 1.000 de euro/an, echivalentul în lei, la cursul Băncii Naţionale a României din data plăţii.

Taxa de autorizare se achită la organul fiscal central competent în raza căruia îşi are sediul reprezentanţa.

Cererea prin care se solicită deschiderea unei reprezentanţe şi eliberarea autorizaţiei de funcţionare a unei reprezentanţe se completează electronic prin intermediul platformei electronice dedicate, se adresează Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului şi va cuprinde următoarele informaţii:

a) denumirea, sediul social şi codul de înregistrare fiscală ale entităţii străine;

b) obiectul de activitate al reprezentanţei, în conformitate cu obiectul de activitate al societăţii sau organizaţiei economice străine solicitante;

c) durata de funcţionare a reprezentanţei;

d) reprezentantul reprezentanţei în relaţiile cu terţii;

e) sediul reprezentanţei.

La cererea de înregistrare se vor anexa următoarele documente:

a) documentul emis de autoritatea competentă din ţara în care îşi are sediul social societatea sau organizaţia economică străină, din care să rezulte datele de identificare şi de înregistrare ale societăţii sau organizaţiei economice străine, obiectul de activitate şi capitalul social, şi traducerea autorizată a acestui document cu semnătură electronică calificată sau avansată;

b) actul constitutiv sau alte acte doveditoare privind forma de organizare şi modul de funcţionare a societăţii sau organizaţiei şi o traducere autorizată a acestora cu semnătură electronică calificată sau avansată;

c) împuternicirea privind persoanele desemnate să reprezinte societatea sau organizaţia economică străină care a solicitat înregistrarea, cu traducere autorizată, după caz;

d) dovada plăţii taxei de autorizare;

e) o confirmare asupra bonităţii din partea băncii prin care societatea sau organizaţia îşi desfăşoară principalele operaţiuni financiare;

f) dovada existenţei sediului reprezentanţei pe teritoriul României pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de valabilitate a autorizaţiei sau cu perioada pentru care se solicită prelungirea autorizaţiei.

www.lege5.roRapid actualizată, platforma Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, consultarea doctrinei sau informații despre companii. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here