Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a publicat modalitatea de eliberare a concediilor medicale de carantină şi izolare într-un comunicat de presă.
Potrivit comunicatului, deciziile de izolare sunt întocmite de către direcţiile de sănătate publică judeţene a Municipiului Bucureti. Acestea trebuie transmise medicului curant, DOAR dacă persoanele infectate cu Covid-19 refuză izolarea.
De asemenea, deciziile de carantină sunt întocmite de către DSP şi trebuie transmise medicului curant în vederea elliberării certificatelor de concediu medical persoanelor asigurate pentru care a fost instituită măsura carantinării.
Decizia de carantină se emite persoanelor asigurate dacă:
- au intrat in contact direct cu cel puţin o persoană infectată cu virusul SARS-CoV-2, confirmată prin testare cu metoda RT-PCR sau teste rapide de detecţie a antigenelor SARS-CoV-2;
- au sosit din ţări şi/sau zone cu risc epidemiologic ridicat;
- prezentau semne şi simptome sugestive specifice conform definiţiei de caz, dar, în urma investigaţiile paraclinice specifice, nu s-a confirmat diagnosticul de boală infectocontagioasă.
Certificatele de concediu medical pentru carantină se completează, înscriindu-se codul de indemnizaţie 07, cod diagnostic 994, indiferent de locul în care a fost instituită măsura carantinei.
Pentru persoanele asigurate, infectate cu Covid-19, pentru care s-a intituit măsura izolării, potrivit legii, în unităţi sanitare, certificatele de concediu se eliberează de medicul curant atât pentru perioada internării, cât şi pentru perioada externării, cu înscriere codului indemnizaţiei corespunzător.
Dacă medicul din spital nu a eliberat concediul medical la externare, pentru care persoana asigurată este izolată la domiciliu sau locaţia declarată, certificatul de concediu medical se acordă pentru aceeaşi afecţiune de către medicul de familie care motitorizează starea persoanei iar în certificatul de concediu medical se va înscrie codul de indemnizaţie 51 cu înscrierea numărului corespunzător de boli infectocontagioase pentru care s-a instituit izolarea, prevăzut în anexa nr 1 din HG nr. 921/2020, respectiv 24 şi înscrirea codului de diagnostic „64-alte boli cu virus neclasate în alte locuri”
Dacă, la externarea din spital este necesară izolarea în continuare a pacientului la domiciliu, în certificatul de concediu medical se va înscrie codul de indemnizaţie 51 cu înscrierea numărului corespunzător de boli infectocontagioase pentru care s-a instituit izolarea, prevăzut în anexa nr 1 din HG nr. 921/2020, respectiv 24 şi înscrirea codului de diagnostic „64-alte boli cu virus neclasate în alte locuri”
Dacă la externrea din spital medicul consideră pacientul vindecat dar pacienţii prezintă sechele post COVID-19 , în certificatul de concediu medical se va completa codul indemnizaţiei 01, cu păstrarea codului de diagnostic „64-alte boli cu virus neclasate în alte locuri”
Reprezentanţii CNAS explică de asemenea, modalitatea de eliberare a certificatului de concediu medical pentru izolare la domiciliu sau o locaţie declarată.
Certificatele de concediu medical se elibereazpă de medicii de familie care au luat la evidenţă şi au monitorizat pacienţii Covid-19, pentru o perioadă stabilită în funcţie de evoluţia bolii şi durata monitorizării.
Dacă starea de sănătate a pacientului nu permite reluarea activităţii, se va elibera concediul medical iar certificatul de concediu medical se va completa cu codul indemnizatiei 01 cu păstrarea codului de diagnostic „64-alte boli cu virus neclasate în alte locuri”
Începând cu 30 octombrie 2020, odată cu ntrarea în vigoare a HG nr. 921/2020, certificatele de concediu medical de care beneficiază persoanele asigurate pentru care s-a impus măsura izolării, indiferent de locul în care aceasta a fost instituită, se eliberează pe codul indemnizatiei 51 şi poziţia 24 din listă.
Rapid actualizată, platforma legislativă Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, mai ales în contexul decretării stării de urgență pe teritoriul României.