Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a postat în dezbatere publică, pe o perioadă de 10 zile, proiectul de ordonanţă de urgenţă pentru modificarea Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, care prevede modificări importante, legate de interzicerea unor aplicații și a companiilor care oferă servicii de ridesharing, precum Uber sau Taxify.
Argumentele instituției pentru schimbarea legii sunt legat de creșterea, în ultima vreme, a “activităţilor ilegale de transport de persoane în regim de taximetrie, care au devenit un fenomen permanent”. De asemenea, se dorește stoparea pirateriei în domeniu, scăderea evaziunii fiscale generate de practicile ilegale.
Modificările la Legea taximetriei vizează:
• Utilizarea activităţii de dispecerat taxi și prin intermediul aplicației mobile și a aplicației web, dispeceratul fiind definit ca – activitate conexă transportului în regim de taxi, marfă sau bunuri, autorizată de autoritatea de autorizare, care permite preluarea comenzilor de transport prin intermediul telefonului, aplicației informatice mobile de taxi sau alte mijloace ce pot fi descărcate cu ajutorul internetului şi le transmite taximetristului prin staţia radio de emisie-recepţie, prin intermediul aplicației informatice mobile de taxi conectată la internet.
Așadar, aplicațiile de solicitare precum Clever Taxi sau Star Taxi vor funcționa precum un dispecerat, deoarece aplicația se poate folosi doar de către un dispecerat taxi: “Aplicația se poate folosi doar de către un dispecerat taxi, autorizat în condițiile legii, pentru a asigura siguranța clientului”.
• Posibilitatea sancționării / combaterii activităților ilicite de transport fără a se deține autorizație taxi valabilă, prin eliminarea din textul normei juridice a expresiei „în mod repetat”.
Această măsură ar putea însemna interzicerea Uber și altor companii care oferă servicii de ridesharing, deoarece șoferii acestora pot fi sancționați încă de la prima abatere, fără a mai exista obligativitatea constatării în prealabil a caracterului repetat al faptei.
• Stabilirea fără echivoc a interdicţiei taxiurilor de a efectua transport public de persoane în regim de taxi sau de a staţiona în vederea efectuării a unor astfel de transporturi în interiorul unei localităţi, alta decât localitatea de autorizare, prin eliminarea din norma juridică a expresiei “în mod permanent”.
Pe 28 mai, după perioada de dezbatere publică, proiectul de act normativ va fi supus spre aprobare Guvernului.
Ai nevoie de Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere? Poţi cumpăra actul la zi, în format PDF şi MOBI, de AICI!
Buna ziua.Vreau sa aduc la cunostinta ca taxiuri sunt in toata tara nu numai in Bucuresti.In orasele mici de 2-3 km. patrati cursele sunt spre localitatile din jur conform art.18 daca nu am mai avea voie sa iesim din localitatea de autorizare ce ar face clienti si noi?Sau noi nu suntem cetateni ai acestei tari?Importante sunt doar interesele celor din Bucuresti cu restul nu are treaba nimeni.Eu sunt taximetrist si am luat amenda si mi s-au lut nr.la masina ca dupa o cursa conform art.18 la intoarcerea spre localitatea de autorizare pe traseul de intoarcere am luat un client in masina care mergea in localitatea mea de autorizare.Eu cred ca o lege ar trebui sa ia in calcul toti ceteteni nu doar anumite grupuri care isi urmaresc interesele personale.SAU POATE SUNTEM VINOVATI CA NE-AM NASCUT IN ORASE ASA MICI SI NU SE MERITA SA FIM LUATI IN SEAMA?