20 Septembrie, 2018

Ministerul Dezvoltării face spoturi 3D pentru promovarea proiectelor pe fonduri europene

Ministerul Dezvoltării a publicat pe site-ul oficial de licitații și achiziții publice, la finalul anului trecut, un anunț pentru promovarea oportunităților de finanțare din fonduri europene, anunț care prevede difuzarea, pe posturile tv și pe rețelele de socializare, a 100 de spoturi video în animație 3D. Valoarea contractului, fără TVA, este de 13,33 milioane de lei.
Reprezentanții ministerului au justificat, în caietul de sarcini, că obiectivul principal este de a promova proiectele derulate din fonduri europene structurale și de investiții, până în 2020, astfel încât această campanie de difuzare să cuprindă toată țara. ”În acest sens, scopul campaniei este informarea publicului larg şi a celorlalte categorii de grup ţintă cu privire la obiectivele fondurilor europene (mai multe locuri de muncă, o economie europeană solidă, un mediu sănătos etc.), la modul cum sunt gestionate de România, la modalitatea prin care pot fi accesate şi la impactul scontat. De asemenea, campania va evidenţia faptul că de proiectele finanţate din fonduri europene beneficiază toţi românii”, se mai argumentează în caietul de sarcini.

Conform documentelor, campania video 3D presupune un concept, un mesaj ș un slogan originale, în formate accesibile, atractive și cu elemente de inovație. De altfel, proiectele lese vor fi dezbătute în focus-grupuri de câte 8 persoane, din care vor face parte reprezentanți ai programelor operaționale.

Firmele care vor să se înscrie la concursul pentru acordarea acestui contract trebuie să aibă echipe formate din manager de proiect, manager de strategie, regizor, copywriter publicitate, grafician-animator 3D, specialist în accesare de fonduri și specialist în comunicare online.

De asemenea, criteriile calitative pe care trebuie să le îndeplinească proiectul ales sunt: atractivitatea, menținerea atenției, stimularea curiozității, dar și abordarea “emoțională, pozitivă, rațională și optimistă”. Personajele nu vor fi create în animație, ci vor fi actori/personaje umane/personalități publice “care nu au avut în ultimii 3 ani imaginea asociată vreunui partid politic sau vreunei campanii de publicitate politică”, conform anunțului ministerului.

Spoturile vor fi difuzate pe 3 posturi tv cu acoperire națională și care dețin și rețea regională, astfel încât să fie acoperite toate cele 8 regiuni de dezvoltare. Campania se va derula de 2 ori pe zi, de luni până duminică, timp de 9 zile calendaristce, respectându-se, în cadrul intervalului de difuzare, pe cel aferent prime-time-ului, adică între orele 19-22.

De asemenea, spoturile vor fi difuzate şi în mediul online, pe Facebook şi pe Youtube. Campania este finanțată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Asistență Tehnică. Ofertele trimise până la 1 februarie vor fi analizate până cel târziu la data de 26 februarie.

comentarii

Despre autor  ⁄ Traian Dobre

Fara comentarii

Scrie un comentariu