Pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice a fost publicat un document care explică ce regim contabil și fiscal se aplică la amortizare, în perioada de închidere /suspendare a activității din cauza stării de urgență/alertă, și la sumele decontate angajatorilor potrivit OUG 30/2020 și Legii 19/2020.
Rapid actualizată, platforma legislativă Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, mai ales în contexul decretării stării de urgență pe teritoriul României
- Referitor la amortizare se vor avea în vedere următoarele reguli:
- Referitor la sumele decontate angajatorilor potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificările și completările ulterioare, și Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ, cu modificările și completările ulterioare, se vor avea în vedere următoarele reguli:
- în cazul societăților plătitoare de impozit pe profit, veniturile din subvenții acordate în temeiul OuG nr. 30/2020 și al Legii nr. 19/2020 sunt impozabile, iar cheltuielile cu salariile aferente drepturilor bănești acordate în temeiul legal menționat sunt deductibile;
- în cazul microîntreprinderilor, veniturile din subvenții nu sunt cuprinse în baza impozabilă a impozitului pe venit, potrivit art. 53 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal.
