Conform unui proiect de lege pus recent în dezbaterea senatorilor, polițiștii vor trebui să ia în considerare marja de eroare a radarului atunci când întocmesc procese-verbale pentru depășirea vitezei legale.
Concret, propunerea de lege propune adăugarea unui nou alineat la articolul 109 din Codul Rutier, stabilind că “în cazul constatării contravenţiilor prin folosirea unor mijloace tehnice certificate sau verificate metrologic, agentul constatator va aplica în favoarea contravenientului marja de eroare a aparatului folosit”.
Acest demers vine în sprijinul șoferilor care depășesc cu mici valori limita de viteză pe anumite segmente de drum. Marja de eroare aplicabilă va fi cea menționată în buletinul de calibrare sau de verificare metrologică a aparatului radar.
Ordinul Biroului Român de Metrologie nr. 301/2005 privind aprobarea Normei de metrologie legală NML 021-05 stabilește următoarele erori maxime tolerate pentru măsurarea vitezei:
Rapid actualizată, platforma Indaco Lege5 este instrumentul ideal pentru urmărirea modificărilor legislative, consultarea doctrinei sau informații despre companii.
- Pentru vitezele simulate în condiții de laborator, se acceptă o eroare maximă de ±1 km/h pentru viteze sub 100 km/h și de ±1 % din valoarea măsurată pentru viteze de 100 km/h sau mai mari;
- În condiții normale de trafic, pentru cinemometrele care operează în mod staționar, eroarea maximă tolerată este de ±3 km/h pentru viteze sub 100 km/h de ±3 % din valoarea măsurată pentru viteze de 100 km/h sau mai mari;
- În regim de deplasare, pentru măsurarea vitezei autovehiculelor aflate în trafic, eroarea maximă tolerată este de ± 4 km/h pentru viteze până la 100 km/h și de ± 4 % din valoarea măsurată pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h.
