Peste câteva zile, pe 18 mai, expiră termenul până la care tarifele polițelor RCA au fost plafonate. Începând din această dată, prețurile asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto ar trebui liberalizate, numai că parlamentarii nu au introdus pe ordinea de zi proiectul de lege.

Actul normativ a fost adoptat de Senat, prima cameră sesizată, încă de la finele anului trecut, dar rapoartele comisiilor de specialitate nu au fost finalizate în totalitate, astfel că proiectul de lege bate pasul pe loc. Mai mult, deputații ar trebui să analizeze peste 320 de amendamente depuse, în următoarele 10 zile, pentru ca proiectul să poată fi votat în plen.

Proiectul de lege pentru aprobarea OUG nr. 54/2016 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terțelor persoane prin accidente de vehicule și de tramvaie, sau Legea RCA, cum este cunoscută, prevede mai multe noutăți, printre care:

  • înființarea unui asigurator RCA controlat de stat;
  • introducerea unui preț de referință calculat de ASF sau limitarea cheltuielilor administrative și de vânzare ale poliței de asigurare, incluse în tariful de primă (la 25% din tariful rezultat);
  • compensarea directă va funcționa pe baza acordului opțional dintre asigurat și asigurator;
  • posibilitatea încheierii poliței RCA pe o perioadă de la o ună la 12 luni, multiplu de o lună;
  • luarea în calcul a istoricului șoferului.

Reprezentanții transportatorilor au declarat că au fost chemați în comisiile de specialitate de două ori în ultimele săptămâni, parlamentarii urmând să discute mai multe amendamente depuse la proiectul de lege, dar nu s-a stabilit nicio concluzie.

Ion Comuș, reprezentant al Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), a spus, zilele trecute, că „Prețurile vor exploda, iar după 20 mai, transportul din România va intra în faliment. Dacă până acum plăteam pentru un autocar o poliță RCA de 3,5-4.000 lei, acum ni se propune valoarea de 12.000 lei. Deja, firmele de asigurări au început să ne amâne eliberarea de polițe RCA”.

O eventuală prelungire a plafonării existente ne poate aduce o procedură de infringement de la UE.

Conform Legii concurenței nr. 21/1996, Guvernul poate dispune măsuri cu caracter temporar pentru combaterea creșterii excesive a prețurilor sau chiar blocarea acestora. Plafonarea RCA a fost decisă de Executivul condus de Dacian Cioloş, pentru o perioadă de 6 luni.

Ai nevoie de OUG nr. 54/2016 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terțelor persoane prin accidente de vehicule și de tramvaie? Poţi cumpăra actul la zi, în format PDF sau MOBI, de AICI!

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here