ITP anual pentru mașinile mai vechi de 12 ani şi primul la 3 ani, pentru autoturismele noi

Registrul Auto Român propune mai multe modificări ale efectuării ITP-ului, ca măsuri de sporire a siguranței rutiere, în funcție de datele rezultate din analiza pieței actuale auto. Propunerile vor fi incluse într-un proiect de modificare a legii, urmând a fi implemenate, dacă vor fi aprobate, din 2018.

Schema de efectuare a ITP ar urma să fie următoarea:

• Autoturisme: 3-2-2-2-2-1-1- (ani)

Schema de efectuare a ITP aplicabilă deja pentru:

• Utilitare uşoare: 2-1-1- (ani)

Așadar, autoturismele cu o vechime mai mare de 12 ani nu vor mai face ITP-ul la 2 ani, ci în fiecare an.

“Conform statisticilor, vârsta medie a vehiculelor ce compun acest parc activ se situează pe un trend crescător începând încă din anul 2009, când această valoare era de 8,63 ani, ajungând anul trecut la valoarea de 12,06 ani. Tocmai de aceea Registrul Auto Român, ca organism şi serviciu tehnic, consideră oportună şi chiar obligatorie manifestarea unui anumit tip de reacţie, de natură tehnică, de menţinere sub control a stării tehnice a parcului auto naţional, de conservare şi chiar de reducere ulterioară a vechimii medii a acestuia”, se argumentează în comunicatul de presă al instituției.

RAR consideră că și țara noastră se poate alinia, astfel, la prevederile europene care sunt similare, ba mai mult, o Directivă a UE care va intra în vigoare anul viitor în luna mai, preved chiar ca statele membre să introducă inspecţii suplimentare, inclusiv pentru vehiculele care depăşesc 160.000 km rulaţi.

“Astfel, relativ la această prevedere, pentru o aplicare mai facilă şi obiectivă, fără influenţe din partea unor elemente ce pot fi supuse fraudării (odometru), prin raportare la parcursul mediu anual general al autoturismelor în România – care este de 12.976 km, conform celor mai recente sondaje şi studii realizate de RAR privind parcursurile medii anuale pe categorii şi subcategorii de vehicule – se obţine valoarea de 12,3 ani”, se mai arată în comunicatul Registrului Auto Român.

De asemenea, conform datelor furnizate de analizele statistice realizate de RAR ulterior activităţilor de Control Tehnic în Trafic (CTT) şi Supraveghere a staţiilor autorizate de ITP, tot acest prag de aproximativ 12 ani vechime este cel de la care vehiculele analizate înregistrează procente de neconformitate mai mari decât procentul mediu calculat.

Pe de altă parte, pentru mașinile noi, se intenționează o relaxare a activităților de ITP, urmând ca prima verificare să fie făcută la 3 ani, nu la 2 ani, cum este prevăzut în prezent.

“Având în vedere că cei mai mulţi producători au extins garanţiile acordate vehiculelor noi şi au implementate pârghii importante de ţinere sub control strict al verificărilor obligatorii impuse în această perioadă, nivelul de siguranţă rutieră are rolul de a încuraja achiziţia de vehicule noi dar şi de a testa impactul acestei măsuri de relaxare la nivel naţional în vederea calibrării introducerii unor eventuale alte asemenea prevederi legale, în viitor”, se mai explică în informarea RAR.

comentarii

Despre autor  ⁄ Traian Dobre

Comentarii

  • Răspunde
    Emil
    mai 1 2017

    In contextul actual in care batjocura cetateanului onest este o moda,nu ma mira pozitia inadmisibila a RAR.Acest caine politic solicita modificari care duc la sporirea veniturilor tot pe spatele cetateanului spoliat pana la os.Adica insul ce detine o masina mai veche de 12 ani este un prost,un idiot,un nealiniat si nu doreste el asa,din/de capul lui, o masina mai tanara poate chiar noua.In Romania unde un sfert din forta de munca este platita cu salariul minim,vine o pseudoinstitutie si face vorbire de aliniera Romaniei la occidentul opulent ce are un parc auto mult mai tanar. Ma ia capul si simt ca inebunesc cum grofii imbuibati pe banii statului,adica salarii inadmisibile daruite cu cinism de sefii lor,continua cu sadism sa mai infiga o data mana nesatula in buzunarele si asa goale ale romanilor saraciti.Adica reauavointa,nepasarea,dezinteresul saracului si nu lipsa de bani a imbatranit parcul auto al Romaniei. Nu neajunsurile,nu nevoile,nu saracia in general a dus la situatia actuala.Nu,nu…Dupa ce ca se chinuie din rasputeri sa mentina la un nivel decent de functionare un autoturism vechi,dupa ce resimte in permanenta complexul masinii inferioare altora din trafic,mai vin altii cu gandul de a-l mai pedepsi o data.Bravo lor! Acesti indivizi vin si cu explicatii aiuritoare cica mai mult decat relevante pt.prostime.Ei se considera destepti,cu imaginetie,cu… Totul a fost pus la punct in tarisoara noastra: autostrazi,drumuri,legislatie s.a.m.d. S-a clarificat pana si numarul de km.parcursi de autoturismele din trafic.Faptul ca o masina de 12 ani are parcursi sub o suta de mii de km in timp ce o masina de 4 ani are parcursi peste doua sute de mii de km.a fost tratat asa la tangenta minima pt.simpla justificare tampita a acestei initiative. Aveam impresia,pana mai ieri,ca ne aflam intr-o zona a protectie sociale (din punct de vedere politic) dar constat cu stupoare si greata ca ne aflam intr-o perioada de continuare a pedepsirii saracilor,saracitilor,nevoiasilor si cetatenilor onesti.Rusine voua!!!

  • Răspunde
    majer
    iunie 6 2017

    daa, sigur sa primeasca ei spaga; costa 150 lei itp ok si tu trebe sa dai 400 lei ca asa vor ei sa fie treaba buna; dacă ar costa numai 150 lei ar fi ok dar sa dai 400 lei spaga – aia 150 lei cat costa itp este un abuz ordinar;

Scrie un comentariu