Campania are rolul de a sprijini cetăţenii care doresc să se informeze cu privire la drepturile şi obligaţiile care le revin, precum şi îmbunătăţirea accesului acestora la legislaţia României.
De asemenea, prin intermediul campaniei, se doreşte ajutorarea persoanelor care întâmpină diferite probleme din domeniul social, precum şi conştientizarea autorităţilor publice asupra necesităţii informării cetăţenilor cu privire la deciziile luate de acestea. ANBCC şi Indaco Systems vor oferi gratis consultanţă şi consiliere persoanelor care au nevoie de aceste servicii.
Totodată, campania îşi propune să-i determine pe cetăţeni să se implice în procesul decizional al instituţiilor publice.
Campania se va desfăşura în perioada 2 aprilie – 30 iunie 2012 atât online, cât şi offline.
**
Indaco Systems este recunoscut pe piaţa din România ca find principalul furnizor de produse şi servicii software dedicate zonei de informare legislativă.
Compania are o vastă experienţă şi în dezvoltarea de sisteme informaţionale complexe, incluzând proiecte majore pentru instituţii guvernamentale şi companii.
În prezent, Indaco Systems şi-a extins domeniul de expertiză, oferind de la soluţii complexe dezvoltate pentru mediul de afaceri până la soluţii ce vin în întâmpinarea nevoilor de documentare, prin editarea de titluri şi reviste specializate.
Asociaţia Naţională a Birourilor de Consiliere pentru Cetăţeni este o organizaţie neguvernamentală, non-profit, care asigură, prin Birourile de Consiliere pentru Cetăţeni, accesul egal al cetăţenilor la informare şi consiliere pentru cunoaşterea drepturilor şi responsabilităţilor care le revin.
Misiunea ANBCC este de a consolida societatea românească, oferind servicii de informare/consiliere şi promovând interesele tuturor cetăţenilor în luarea deciziilor publice.
Apariţia BCC este legată în România de nevoile de informare ale cetăţenilor în contextul procesului de consolidare democratică.