Scopul Enterprise Europe Network este de a ajuta întreprinderile mici şi mijlocii să îşi dezvolte potenţialul de inovare şi să le sensibilizeze cu privire la politicile Comisiei Europene.

Având aproape 600 de puncte de contact şi 3000 de angajaţi cu experienţă, EEN este cea mai largă reţea din Europa care oferă servicii de informare şi consultanţă pentru întreprinderi. Acestea sunt disponibile societăţilor comerciale de orice dimensiune, indiferent dacă desfăsoară activităţi de producţie sau oferă servicii, deşi sunt orientate în primul rând către IMM-uri, institute de cercetare, universităţi, centre tehnologice, agenţii de dezvoltare a afacerilor şi a inovării.

European Enterprise Network furnizează, alături de informaţii sau consultanţă pentru companiile membre (în special IMM), şi soluţii concrete de finanţare şi oportunităţi de afaceri pentru firme din 49 tări (incluzând ţările UE, Croaţia, Macedonia, ţări aparţinând Spaţiului Economic European, dar şi de pe alte continente, precum SUA, Mexic, Chile, China, Coreea de Sud, Israel, Siria, Egipt. Reţeaua a fost lansată în anul 2008 de către Directoratul General pentru Intreprinderi şi Industrie din cadrul Comisiei Europene. Instrumentele specifice ale reţelei includ: cautarea de parteneri de afaceri, baze de date pentru cooperare în domeniul afacerilor şi acces rapid la posibilităţi de finanţare.

Reţeaua oferă servicii grupate în 3 module:

Sprijinirea afacerilor (informare, feedback, cooperare şi internaţionalizare)

Sprijinirea inovării (transfer de know-how şi tehnologie)

Sprijinirea participării IMM-urilor în programele UE pentru cercetare şi dezvoltare

Servicii generale. Aceasta categorie acoperî toate cele 3 module, sunt oferite de toţi partenerii, prin folosirea de resurse în comun: informare şi asistenţă privind oportunitătile de afaceri sau inovare, finanţare, legislaţie sau cerinţe tehnice (website, infowatch, publicaţii, baze de date, organizare de evenimente, instruiri, parteneriate).

Serviciile generale sunt furnizate prin intermediul unor instrumente comune sau individuale:

Instrumentele comune include: platforma de comunicare web conţinând 7 secţiuni tematice pentru diseminare de informaţii, bazate pe producerea individuală a informatiilor şi folosirea lor în comun; un buletin de informare comun; foi informative, ghiduri, studii.

Serviciile specializate sunt furnizate ca asistenţă şi consultanţă cu o valoare adaugată foarte ridicată, în formă de servicii individuale sau pachete de servicii, având ca scop pregătirea pentru încheierea de afaceri sau pentru inovare, cum ar fi relaţiile de cooperare naţională sau internatională, transferuri de tehnologie sau know-how, aplicaţii ale activitătilor de cercetare-dezvoltare ca inovare în industrie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here