Drept urmare, ICCJ a stabilit ca sunt inadmisibile actiunile in acordarea de despagubiri banesti pentru imobilele preluate abuziv, imposibil de restituit in natura si pentru care se prevad masuri reparatorii prin Titlul VII al Legii 247/2005, indreptate direct impotriva statului roman, intemeiate pe dispozitiile dreptului comun, ale art. 1 din Primul Protocol aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si libertatilor fundamentale si ale art. 13 din aceasta Conventie.
Recursurile in interesul legii au fost promovate dupa ce s-a constatat ca in practica judiciara s-a nu exista un punct de vedere unitar cu privire la "calitatea procesuala pasiva a Statului Roman prin Ministerul Finantelor Publice in cererile avand ca obiect acordarea de despagubiri pentru imobilele preluate abuziv, imposibil de restituit in natura, in tara existand actiuni prin care reclamantii solicitau, fie in cadrul solutionarii contestatiei formulate in temeiul Legii 10/2001, fie direct, pe calea unei actiuni distincte, obligarea Statului Roman prin Ministerul Finantelor Publice la plata despagubirilor pentru astfel de imobile. Unica sansa a reclamantilor de a-si primi despabubirile sunt de la Fondul Proprietatea.