Guvernul a propus, la Senat, un proiect de lege privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 3/2016 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare şi eficientizare a activităţii unor structuri ale administraţiei publice central. Concret, se propune înfiinţarea unei singure direcţii care să se ocupe de funcţionarea serviciilor publice comunitare, atât pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, cât şi pentru permisele de conducere şi înmatrculare a vehiculelor.

În acest moment, există două astfel de direcţii, subordonate Ministerului Afacerilor Interne şi fiecare dintre ele are un director general şi doi directori adjuncţi. Modificarea presupune ca noua direcţie, care ar îngloba şi paşapoartele şi permisele, să fie condusă de un singur director general.

În acest sens, se creează posibilitatea ca, în funcţie de atribuţiile instituţiei, ministrul afacerilor interne să decidă cu privire la numărul adjuncţilor care îl sprijină pe directorul/directorul general în exercitarea actului managerial. Modificarea propusă asigură corelarea şi cu dispoziţiile art. 10 alin (1), respectiv art. 11 indice 7, (alin.1), din acelaşi act normativ, care stabilesc faptul că organigrama, statul de organizare, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale celor două direcţii se aprobă prin ordin al ministrului afacerilor interne.

Conform proiectului, Direcţia Regim Permise de conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor ar urma să fie înglobată în Direcţia Generală de Paşapoarte, dar fiecare structură va avea propriul buget şi propriul ordonator de credite.

(P) Aveţi nevoie de acte normative actualizate la zi? Le puteţi cumpăra online (format PDF, MOBI) de pe Lege5.ro! Lege5 este cel mai performant soft de documentare legislativă din România şi este creat pentru a fi utilizat pe orice dispozitiv aveţi la îndemână: Online, Mobile, Desktop şi Cloud.

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here