În cadrul şedinţei de ieri, Executivul a hotărât să suspende până la 1 septembrie 2016 prevederile legislative care acordă deţinuţilor posibilitatea reducerii pedepsei cu 30 de zile pentru fiecare lucrare ştiinţifică redactată în închisoare.

Astfel, Guvernul a adoptat, prin ordonanţă de urgenţă, suspendarea aplicării prevederii din art. 96 alin.(1) lit. f) din Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate, potrivit căreia „în cazul elaborării de lucrări ştiinţifice publicate sau invenții și inovații brevetate, se consideră 30 de zile executate, pentru fiecare lucrare științifică sau invenție și inovație brevetate”.

Potrivit informării transmise de Executiv, măsura legislativă se impune în contextul în care, în practică s-a constatat un abuz de drept, în care persoane condamnate au obținut reduceri substanțiale ale pedepselor aplicate, cu consecința accederii mai rapide la beneficiile liberării condiționate și, cumulativ, prin elaborarea uneia sau chiar a mai multor lucrări ştiinţifice, formalizând și golind de conținut aceste dispoziții legale.    

În perioada 2014-2015 s-a constat o creștere fără precedent a numărului lucrărilor științifice elaborate și publicate de către persoanele condamnate aflate în executarea unei pedepse privative de libertate în penitenciar. Potrivit statisticilor Administrației Naționale a Penitenciarelor, evoluția elaborării de lucrări ştiinţifice de către persoanele condamnate a fost următoarea:

  • 2006 – 0 lucrări;
  • 2007 – 4 lucrări;
  • 2008 – 2 lucrări;
  • 2009 – 6 lucrări;
  • 2010 – 3 lucrări;
  • 2011 – 3 lucrări;
  • 2012 – 6 lucrări;
  • 2013 – 14 lucrări;
  • 2014 – 89 lucrări;
  • 2015 – 337 lucrări.

Numărul lucrărilor cu caracter științific aflate în curs de elaborare a crescut de la 45, la data de 31 decembrie 2015, la 103 la data de 7 ianuarie 2016.

Ai nevoie de Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate? Poţi cumpăra actul la zi, în format PDF, de AICI!

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here