Executivul a depus un proiect legislativ la Senat prin care completează Ordonanţa nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, pentru vehiculele mai mari de 3,5 tone, dar şi pentru alte categorii de maşini mari.
De exemplu, pentru camioanele mai mari de 3,5 tone, tarifele vor creşte de la 4 euro/zi la 11 euro/zi, adică de aproape trei ori mai mult. Iniţiatorul, Guvernul României, argumentează că legislaţia trebuie pusă în concordanţă cu noile directive UE, astfel că în afară de mărirea unor taxe, tarifele vor fi proporţionale cu valabilitatea pentru care sunt cerute – 1 zi, 7 zile şi 30 de zile.
“Prin modificarea tarifelor existente în conformitate cu prevederile Directivei 2011/76/UE se vor aplica următoarele proporţii:
- tariful lunar va fi de maximum 10% din tariful anual
- tariful săptămânal va fi de maximum 5% din tariful anual
- tariful zilnic va avea valoare de 11 Euro, dar nu mai mult de 2% din tariful anual.”
Guvernul mai susţine că vor apărea două noi categorii de vehicule, H şi G, care reprezintă vehiculele de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune şi maximum 23 de locuri pe scaune, vehicule care sunt cuprinse acum în categoriile C, respectiv D.
Lista cu toate tarifele, în funcţie de perioada valabilităţii, de categoria maşinii dar şi cu preţul vechi în cazul celor mărite, este inclusă în proiectul legislativ.
Iniţiativa legislativă a Guvernului, care are caracter ordinar, va fi dezbătută la Senat imediat după vacanţa parlamentară.
Ai nevoie de OG nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România? Poţi cumpăra actul la zi, în format PDF, de AICI!